Panasonic Viera Home Screen

Pressemelding fra Panasonic 4. september 2013:

Denne produktnyheten er en direkte gjengivelse av en pressemelding fagbladet Elektronikkbransjen har mottatt, og er ikke redaksjonelt behandlet.

I dag kunngjorde Panasonic sitt samarbeid med Eurosport og YouTube i forbindelse med lanseringen av sine nye Partner Home Screens.

På bakgrunn av den populære tjenesten “Home Screen” som ble lansert i mars har Panasonic nå utviklet en rekke nye forhåndsinnstilte Home Screens for å gi kundene rask og enkel tilgang til innhold fra samarbeidspartneren. Fra høsten 2013 vil Panasonic sine kunder også få tilgang til den nye Home Screen Download-funksjonen kalt “Home Screen Collection”. Her har man mulighet til å laste inn Partner Home Screens fra Eurosport og YouTube direkte inn i Viera TV-en.

“Samarbeidet vi har med Eurosport og YouTube i utviklingen av Partner Home Screens er en del av vårt løfte om å tilby ny teknologi som er tilpasset våre kunders behov,” sier Jordi Rincon, Head of IPTV Business Development, Panasonic.“ Partner Home Screen-funksjonen gir muligheten til å velge mellom forhåndsinnstilte sider tilrettelagt ulike interesser. Det er også en perfekt mulighet for våre partnere å promotere kvaliteten på det de leverer, drive nettbasert trafikk og øke muligheten for flere abonnement.”

Eurosport Home Screen – oppdaterte sportsnyheter

Eurosport Home Screen gir kundene tilgang til alle deres nettbaserte sportskanaler. Den er blitt designet for å gi oppdaterte sportsnyheter fra Eurosport kun ved hjelp av et enkelt klikk. Man kan se kamper, lese de siste sportsnyhetene, se videoer på nettet og sjekke de siste resultatene. 

Arnaud Maillard, Director of Internet & New Media Eurosport sier; “Våre kunder er lidenskapelig interessert i sport og krever oppdatert informasjon om alle sportsgrenene de følger. Her i Eurosport er oppdaterte sportsresultater i sanntid vår høyeste prioritet. Panasonic Home Screen er en ypperlig plattform å gjøre dette innholdet tilgjengelig på til våre seere.» 

YouTube Home Screen

Med YouTube Home Screen blir det mest populære innholdet på YouTube tilgjengelig i det øyeblikket Panasonic TV-en starter opp. Innholdet er bare et klikk unna, og seerne vil se populære video-feed og det mest sette innholdet fra YouTube. For å se flere YouTube-videoer kan man klikke på logoen for å starte applikasjonen som er tilrettelagt med favoritt-innhold, kanaler og funksjoner.

Eurosport og YouTube Home Screens kan bli lastet ned gratis fra Panasonic sin nye funksjon ‘Home Screen Collection’. Home Screen Collection lar kundene få tilgang til flere forskjellige Home Screen-alternativer som FC Barcelona eller Social Media. Det finnes også tilgjengelige ‘widgets’, og et godt utvalg av bakgrunner for å skreddersy en egen personlige Home Screen.

Tilgjengelighet

Home Screen Collection-funksjonen gir tilgang til Partner Home Screen fra Eurosport og YouTube direkte fra Viera TV-en. Den er tilgjengelig på 2013 Smart TV-ene fra 8. oktober 2013, og er allerede inkludert i nye WT600. Eurosport Home Screen er tilgjengelig i hele Europa bortsett fra Frankrike og Kasakhstan.

Til toppen