Finn Kristoffer Larsen (t. v.) og Jørgen Flåtene foran X-en på IFA. Foto: Jan Røsholm

RE-VITALISERER DET VISUELLE UTTRYKKET

Kygo Life løfter frem X-symbolet og ønsker å forsterke det visuelle og ikoniske krysset på alle sine nylanserte produkter.

Det er et ønske om å skille mellom artisten Kygo og Kygo som produsent av lydutstyr som ligger bak. X-en vil frontes både på produkter, emballasje og i all markedsføringen fremover.

Støykanselering og lengre spilletid

– Vi får et helt nytt uttrykk når det er X-en som blir symbolet, sier Kygo Life-sjef Finn Kristoffer Larsen.

Den lysende X-en blir enda mer sentral i profileringen av Kygo-produktene. Her er A9/1000 i sølvfarge. Foto: Jan Røsholm.

Fagbladet Elektronikkbransjen møter ham og kollega Jørgen Flåtene på IFA-messa i Berlin i september. Kygo Life har sin utstilling i tilknytning til Aqipa-standen.

– Aqipa er vår distributør i Europa, med unntak av Storbritannia, sier Larsen.

Det er ikke bare produktene som blir merket med X.

For best mulig lydopplevelse er det viktig å ha hodetelefonen riktig på. Klokkene er merket med R og L, for Right og Left. Foto: Jan Røsholm.

– Det blir ny og sort emballasje med den hvite X-en på, sier Larsen.

Hodetelefonen A9/1000 er en oppgradert versjon som lanseres i november. Den tidligere modellen het A9/600.

– A9/1000 har fått støykansellering, forbedret blåtann og vi har belyst logoen på produktet, sier Flåtene.

Vi får et helt nytt uttrykk når det er X-en som blir symbolet

I tillegg er det kommet en ny farge, nemlig sølv. Spilletiden totalt er opp til 24 timer. Prisen på A9/1000 er rundt 2.000 kroner. Øreproppene E7/1000 er også en oppgradert versjon. I tillegg til å ha IPX7-grad, som betyr at de kan være en meter under vann i 30 minutter, er brukstiden øket.

– Spilletiden er øket fra 12 til 24 timer, altså seks timer uten lading, så er det strøm i boksen til ytterligere 18 timer, sier Flåtene.

Øreproppene E7/1000 finnes i både hvit og sort utførelse. Foto: Jan Røsholm.

E7/1000 er utstyrt med silikonpropper i ulike størrelser samt minneskum, og vil ha en utsalgspris på 1.500 kroner. Proppene har støtte for blåtann 5.0.

Øreproppene E7/1000 og hodetelefonen A9/1000 samlet på et brett. Foto: Jan Røsholm.

Opptatt av bærekraft

– Både Kygo og vi er opptatt av bærekraft og det å ta sosialt ansvar, derfor er det viktig å velge fabrikker som har ting på stell, sier Larsen.

En av organisasjonene artisten Kygo støtter er Raftostiftelsen.

– Med produksjon i Kina, så er dette med arbeidsforhold og sosiale forhold noe som står høyt på agendaen, sier Larsen.

Kygo Life Norge består nå av sju ansatte og har akkurat flyttet inn i nye og større lokaler i Oslo.

Artikkelen ble første gang publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 6/2019, som ble distribuert 20. november. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.
Til toppen