Servicesjef Ole-Bjørn Wiborg (sittende) og tekniske ingeniører Kimmo Perälä (t. v.) og Örjan Werner fra Samsung Electronics Nordic AB gleder seg over suksessen med Prestige servicesystem.

Samsungs Prestige-service går RETT HJEM HOS KUNDENE

Sammen med Elesco har Samsung bygd opp et system for service som kalles Prestige.

Systemet er utviklet for å gi folk rask service på store elektronikkprodukter.

– Behovet for dette er først og fremst blitt skapt med flatskjermer, som det stadig blir flere av, ikke minst i stort format, sier servicesjef Ole-Bjørn Wiborg hos Samsung.

Så langt har systemet i følge Wiborg fått meget god tilbakemelding fra sluttbrukerne.

– Folk flest sier det viktigste er å få reparert produktene raskt og på en profesjonell måte. I tillegg legger de vekt på god kommunikasjon med verkstedet, sier han.

To verksteder

Til nå er Prestige satt ut i livet hos to verksteder i Elesco-kjeden, ElektroTec i Bergen og Dalens Elektronikkservice utenfor Oslo. Wiborg sier at det hele tiden blir vurdert å utvide tjenesten til flere verksteder. Dette gjelder også å gå inn på hvitevarer, som Samsung bygger seg opp på.

– Det at vi allerede er knyttet opp mot Elesco på lyd- og bildeprodukter, kan vi lett utvide det til hvitevarer. Foreløpig arbeider vi med det førstnevnte og skal evaluere situasjonen ved kommende årsskifte, sier Wiborg.

Samsung er avhengig av et visst servicevolum lokalt for at systemet skal gå i balanse eller med overskudd for begge parter. Stavanger og Trondheim er antakelig de to neste byene Prestige kan bli utvidet til.

– Hvordan er forholdet til Elesco i dag?

– Veldig bra. Det er lett å jobbe mot en slik konstellasjon, ikke minst fordi vi har et sentralt styre å forholde oss til når det gjelder avtaleverket. Hittil har det vært lett å løse utfordringer, og vi ønsker å utvide engasjementet.

I tillegg til serviceavtalen med Elesco samarbeider Samsung med Infocare som er store på audio/video-service fordi de har samarbeid både med Expert og Elkjøp. På mobiltelefoner har Samsung avtale med Deltaservice og Mcare. Anovo Norge håndterer alt av returprodukter. Samsung samarbeider også med frittstående verksteder i Elkjeden.

– Vi ønsker ikke å ha avtale bare med en kjede for hele produktspekteret vårt. Vi vil ha minst to representanter for hver gruppe, sier Wiborg.

Roar Unes fra Quadriga Norge AS orienterte om utfordringer ved service på hotell-TV, som ble regnet som profesjonelle produkter.
Representanter for alle de 33 medlemsbedriftene var til stede på møtet til Elesco Norge BA i Tønsberg.
– Vi kan tilby fleksible løsninger på alle typer transportoppdrag for servicefirmaene sier selger Brit Rye-Johnsen og salgssjef Kjell Boman i Region Sør hos Bring Posten Norge.
Til toppen