SELGER 70.000 FOTORAMMER ÅRLIG

– Vi ser en større diversifisering av fotorammer, med nye tjenster som trådløst nettverk og epost. En ny variant er en modell med værstasjon.

– Denne gjør det mulig å sjekke værmeldingen og lese av temperatur og luftfuktighet samtidig som du ser bildene dine. Jobo Piano 8 Weather har åttetommers led-belyst skjerm med 800x600 punkter oppløsning, med i esken følger en trådløs sensor som plasseres utendørs, sier produktsjef Helge Rose i Focus Nordic.

Focus Nordic har tre merker innen fotorammer; Telefunken, Jobo og C-Frame. Tidligere hadde de også Kodak, dette agenturet har Tura Scandinavia overtatt.

– I Norden selger vi rundt 70.000 fotorammer i året, salget av vårt eget merke C-Frame utgjør det største volumet. Når det gjelder størrelser går det absolutt mest av de små og rimeligste sju- og åttetommerne. Vi har også bra salg av store rammer på 15 tommer, og i år introduserer vi en 19-tommer, sier Rose.

C-Frame har en sjutommer til 300 kroner som Rose tror mange vil handle på impuls.

– Det vil nok gå veldig bra av denne frem til jul. Den kommer i fire farger i pianoutførelse, hvit, rosa, blå og sort, så vi kaller den Rainbow. Rammene tar flere typer minnekort samt USB, sier Rose.

Powered by Labrador CMS