Harald Kristiansen med Pipe, som kommer i butikkene i mai til rundt 500 kroner. Rundt halsen har han hodesettet Double Age nt.

Skullcandy er blitt EN AV DE STORE

– CES gir oss en mulighet til å vise at vi er blitt en av de ti største leverandørene av hodesett i verden.

– Det var gøy da den største kunden vår ringte før jul og sa at de ville ha hele sortimentet vårt, sier Kristiansen.

 

– Dere har tidligere slitt litt med logistikk og levering, hvordan har det gått den senere tiden?

 

– Mye bedre, jeg vil tro vi har levert 95 prosent av etterspørselen, sier Kristiansen.

 

– Dere satser mye på design og livsstil, går dette på bekostning av kvaliteten på produktene?

 

 

 

Mote en merverdi

– Vi mener ikke det, tvert i mot. Vi tilbyr en merverdi ved at produktene våre er noe du kan kle på deg, og bruke til å vise hvem du er. Vi har skilt mellom livsstilsbutikker og elektronikkbransjen, og har nå besluttet at også lyd- og bildebutikker skal få selge våre mest moderne produkter. Dette har de etterspurt lenge. Det som skjer er at vi faser ut fjorårets livsstilsprodukter, og slipper disse ut i elektronikkbutikkene når de nye modellene kommer, sier Kristiansen.

 

Han understreker at Skullcandy som tidligere vil slippe rykende ferske modeller direkte i elektronikkbransjen.

 

– I hvilken retning går Skullcandy når det gjelder design?

 

– Det blir mer farger, inspirert av de større produsentene av bekledning for snøbrett, surfing og actionsport, sier Kristiansen.

 

På CES viste han for første gang basestasjonen for iPod og MP3-spillere, formet som et rør og med innebygde høyttalere.

 

– Pipe kommer i sort, krom og rustfarge. Da vi valgte navnet Pipe tenkte vi selvfølgelig på en halfpipe, mens kundene stort sett tror at navnet henspeiler på utformingen, sier Kristiansen.

 

 

 

 

 

 

 

Fagbladet Elektronikkbransjen nr.1/2008

 

Katie Bernie var DJ på Skullcandy-standen på CES. Hun har på seg hodesett med bling-bling.
Til toppen