Thomas Elkjær i Aurora-gruppen med ørepluggene Biosport, med innebygd pulsmåler. Foto: Stian Sønsteng

SMS MED PULSMÅLER-PLUGGER

– SMS Audio er et viktig varemerke med stor verdi for oss. De leverer produkter til markedet med en høy innovasjonsrate.

Det sier Thomas Elkjær i Aurora-gruppen når fagbladet Elektronikkbransjen møter ham på CES-messen i Las Vegas.

– Markedet vil gjerne ha nye og stilige livsstilsprodukter, som tilfører nye teknologier. Det bidrar SMS Audio i høyeste grad med, sier Elkjær som er nordisk kategorisjef for veggfester og hodetelefoner.

Vi har trimmet organisasjonen, fått inn nye folk spesielt i Norge, som skal være med å sikre oss en god fremtid der vi overfor kundene kan levere god service

SMS står for Studio Master Sound, og Elkjær forteller at rap-artisten 50 Cent da han etablerte merket var opptatt av å tilby produkter av god kvalitet som gir en riktig lyd.

– Biosport er navnet på de nye ørepluggene, som absolutt tilfredsstiller disse kravene. Her kombinerer man teknologi og kvalitet. Blant annet har man lagt en pulsmåler inn i pluggene, slik at man via en applikasjon kan få en nøyaktig måling, sier Elkjær.

– Der Jabra har en trådløs versjon med pulsmåler, har SMS valg en kablet løsning?

– Ja. Det betyr at man ikke går tom for strøm, samtidig som vi kan tilby en nøyaktig måling og høy kvalitet på lyden, sier Elkjær.

Intel har utviklet chipssettet til ørepluggene, som vil koste 1.300 kroner.

– Hvordan lykkes Aurora i markedet for hodetelefoner i Norge?

 

En halv milliard

– Vi har store kunder som Expert, er godt synlige i butikkene, og selger bra. Det er mange aktører i markedet, så det gjelder å gjøre en forskjell. Også JVC er et godt merke for oss når det gjelder hodetelefoner. De har også en høy innovasjonsrate og mange spennende produkter, men beveger seg i en lavere prisklasse, sier Elkjær.

– Hvordan går det med Aurora totalt sett?

– Vi vokser. Vi har trimmet organisasjonen, fått inn nye folk spesielt i Norge, som skal være med å sikre oss en god fremtid der vi overfor kundene kan levere god service. Vi har egne selgere i Norge som besøker butikkene, og sammen med dem sikrer oss godt varefokus. Vi har nøkkelkundesjefer som tar hånd om kjedene, og er rundt 20 ansatte i Norge med hovedkontor i Trondheim. Totalt i gruppen er vi 80 mennesker, og omsetter for en halv milliard svenske kroner.

SMS har inngått et samarbeid med Disney, og er eneleverandør av hodetelefoner til dem. På CES viser de Star Wars-hodetelefoner, med modellnavn og design inspirert av rollefigurene vi kjenner fra filmene.

– Publikum man henvender seg til er Star Wars-entusiaster, og vi i Aurora kommer til å lage aktiviteter ute i butikkene i forbindelse med Star Wars-dagen den fjerde mai.

På CES viste SMS Audio Star Wars-inspirerte hodetelefoner. Husk Star Wars-dagen den fjerde mai!
Til toppen