Helge Ellingseter (t. v.) i Radio og TV-service AS på Vestnes sammen med kjedekonsulent Tom Larsen i Expert Norge.

Spent på nett

– Dette er veldig positivt, og gir samtidig store utfordringer både for Expert og oss handlereide butikker. En oppdatering av hele kjeden er viktig for at vi skal følge med i tiden og være oppdatert, sier avdelingssjef Helge Ellingseter ved Radio og TV-service AS på Vestnes.

Han mener det er viktig at kjeden gjør en god jobb med nettstedet.

– Stadig flere sjekker produktene på nett. For oss som driver butikk er det viktig at vi kan hjelpe kundene som kommer til oss etter at de har vært på nett. Vi er spent på hvor stor dragning det blir mot netthandel, men jeg tror mange kunder er avhengige av hjelp og vi satser på mersalg og at vi kan tilby faglige tjenester, sier Ellingseter.

Butikken på Vestnes er allerede en Expert-butikk, og de er i gang med å ominnrede butikken etter det nye konseptet.

– Vi kjører både regnskap og butikksystem lokalt. Tiden vil vise om kjeden skal overta disse tjenestene, som alt ellers er dette et kostnadsspørsmål.

Til toppen