STØRST OG FLOTTEST I EUROPA?

Den nye butikken til FotoVideo AS i Oslo, som åpnet midt i februar, kan være den største og flotteste i sitt slag i Europa.

– Vi har laget en interaktiv butikk som også skal være et opplevelsessenter innen foto, video, lyd og bildebehandling. Målet vårt er å være best i Europa ved at vi forener tre konsepter på en flott måte i en og samme forretning, sa administrerende direktør Roar Sandvik da han ønsket velkommen til den nye forretningen.

FotoVideo AS er kanskje den største forretningen i sitt slag i Europa med en total flate på 2.300 kvadratmeter, mer enn halvparten er butikkområde, og rundt 40 ansatte. Planleggingen og oppbyggingen av de nye butikklokalene er gjort på meget kort tid. Det er bare fire måneder siden man tok over den tidligere butikken som Husfliden hadde, og det er bare fem uker siden man begynte å lage forretningens annen etasje.

Sikkerhet

Det er lagt meget stor vekt på sikkerheten i den nye forretningen. FotoVideo har gjort avtale med et sikkerhetsfirma om omfattende sikringstiltak. Både første og annen etasje har gullsmedsikring. Her er røykanlegg, stroboskoplys og et avansert lydanlegg som skal beskytte verdiene. Sandvik la vekt på at butikken har en sikkerhet man ikke finner så mange andre sider.

– Vi er også veldig stolte av at vi har fått Camera & Videoteknikk inn med et eget verksted hos oss. Dermed kan vi yte rask og effektiv service. For pressefolk har vi gjort det mulig å levere inn kameraer for hurtigservice. De som venter på service eller vil ha en pause i besøket, kan sette seg ned i kafeen vår og kose seg mens de for eksempel ser på fagblader eller brosjyrer, sa Sandvik.

Kafeen skal ha drift i hele forretningens åpningstid. Han la videre vekt på at ingen aktør i bransjen hittil har vist lignende løsninger med interaktivitet. Han nevnte også forretningens terrarium, fuglebur og akvarium, som skal gi kundene mulighet for å teste foto- og videoutstyr på ulike måter.

– Målet vårt er å være god i flere kanaler. Jeg vil påstå at ingen totalt sett har en lignende løsning i Europa. Vi er også den eneste aktøren som har samme priser på nett og i butikk, og da kan vi jo for spøk skyld si at vi er en butikk med internettpriser. Vi skal alltid være konkurransedyktige på pris, sa direktøren.

Powered by Labrador CMS