Norden-sjef Joachim Welander i Candy Hoover med vaskemaskinen DXA 610 med 10 kg kapasitet og 1.600 omdreininger. Foto: Stian Sønsteng

VASK FOR SMÅ HUSSTANDER

– Trenden innen vaskemaskiner har vært å øke kapasiteten, men det er viktig å ha et tilbud også for dem med behov for en mindre maskin.

– I Norden utgjør kanskje 60-70 prosent av husholdningene én eller to personer, så vi legger vekt på å også ha vaskemaskiner som tilfredsstiller deres behov, sier Norden-sjef Joachim Welander i Candy Hoover.

Selskapet har nordisk hovedkontor i Finland, hvorfra også ettermarkedet skjøttes.

Det er ikke alltid like enkelt å vise dette i butikk

– Man kan si at den største forskjellen på oss og nesten alle andre er at vi har hovedkontoret i Finland, sier Welander når fagbladet Elektronikkbransjen møter ham på hvitevaresamlingen Produktexpert på Økern i Oslo i april.

– Hva er styrken til Candy Hoover som leverandør?

– Allsidigheten vår. Vi har produkter for alle behov, og lanserer en rekke nye vaskemaskiner med NFC- og wifi-teknologi for enkel oppkopling.

– Er det i år wifi kommer for fullt?

– Det tror vi.

 

Wifi-argument

– Hva er det viktigste salgsargumentet når dere skal selge et wifi-produkt?

– At du kan gjøre det personlig. Man får en rekke nye muligheter sammenlignet med tidligere. Folk vil ha personlige produkter man kan styre og stelle som man vil, at maskinen følger det behovet man har i motsetning til tidligere da man måtte følge maskinens behov.

– Hvilke krav stilles det til en butikkselger i Expert når hun eller han skal selge en Candy Hoover-maskin med wifi?

– De må tenke på alle mulighetene, men det er ikke alltid like enkelt å vise dette i butikk.

– Når du møter Expert-selgerne her på hvitevaresamlingen; hva er det viktigste budskapet ditt til dem?

– Å tenke på kundens behov, og se alle mulighetene som finnes.

IMG_0602_nett
Til toppen