Eric Gjerulf områdesjef (t. v.) viser Sennheisers hodesett VMAX 100, mens Thomas Gallus Jensen lytter til musikk gjennom en av Sennheisers mest avanserte hodetelefoner, PXC 450, med innebygd støybegrensning.

Viktig å samarbeide med eksperter på distribusjon

– Vi selger gjennom mange kanaler som vi selv har vanskelig for å betjene, og oppnår god synergi ved å samarbeide med eksperter på videre distribusjon.

– For oss er Aurora en strategisk viktig partner, sier Thomas Gallus Jensen, nøkkelkundeansvarlig hos Sennheiser Nordic AS.

 

Han ser klare fordeler ved å samarbeide med Aurora som han karakteriserer som en komplett leverandør av tilbehør. Sennheiser distribuerer hodetelefoner og blåtannprodukter gjennom Aurora.

 

– Dekker Aurora hele det nordiske markedet for dere?

 

– Nei det gjør de ikke. Aurora er en av våre hoveddistributører, men i noen land står Sennheiser-merket sterkere enn i andre og i disse områdene har vi også annen distribusjon. Dette gjelder for eksempel i Danmark, og vi arbeider med å styrke distribusjonen i de andre nordiske landene, sier Gallus Jensen.

 

Tidligere hadde Sennheiser egne salgsselskap eller nasjonale distributører i hvert av de nordiske landene. Dette er nå samlet i et felles nordisk hovedkontor i Danmark.

 

 

 

Avtale med Nokia

Tradisjonelt er det hodetelefoner som har vært Sennheisers største varegruppe, også i Norden.

 

– Auroras oppkjøp av tCom åpner mange nye muligheter for oss innen området telekommunikasjon. Nokia er i dag verdens største produsent av MP3-spillere gjennom mobiltelefonene sine. Det er viktig for oss å kunne selge hodetelefonene som tilbehør til slikt utstyr. Sennheiser har nylig inngått en global strategisk avtale med Nokia der vi forsøker å binde produktene våre til Nokia-merket. I dag har stadige flere mobiltelefoner tilkoplingsmulighet for vanlige øre- og hodetelefoner gjennom mini-jack-plugg, sier Gallus Jensen.

 

 

 

Hodesett for blåtann

Den viktigste nyheten for Sennheiser på Aurora-samlingen var blåtann-hodesettet VMAX 100. Dette er Sennheisers satsing i et helt nytt produktområde med hodesett for profesjonelt bruk.

 

– Dette produktet er laget for folk som ønsker utstyr med høy kvalitet og stor driftssikkerhet, som samtidig skal ha utstyr som kommuniserer godt med blåtann. VMAX 100 har en taletid på fem timer og standbytid på 100 timer for hver ladning.

 

Voicemax-hodesettet er utviklet sammen med Oticom, en kjent produsent av høreapparater. Oticom har utviklet en spesiell chip-sett som i dag brukes i digitale høreapparater, som Sennheiser nå har tatt i bruk i VMAX 100. Chip-settet gjør at lyden du hører blir bearbeidet i forhold til bakgrunnsstøy og området lydkilden kommer fra. I tillegg er VMAX 100 utstyrt med to mikrofoner som skiller ønsket lyd ut fra bakgrunnsstøy. Dette er for eksempel viktig når hodesettet brukes i bil. Prisen for VMAX 100 i det nordiske markedet vil være rundt 110-130 euro.

 

 

 

 

 

 

 

Til toppen