Det svenske selskapet har siden 2007 representert
Beurer i Sverige, og i fjor tok de også over distribusjonen av det tyske merket
i Norge.
– Vi er godt fornøyde med resultatet så langt. Beurer selges
blant annet hos Elkjøp og Power, og det begynner også å løsne hos apotekene,
sier daglig leder Kristian Stark i Wellectronics.
Selskapet har en årlig omsetning på rundt 100 millioner
kroner, og eies av de ansatte samt Beurer.
Annonse
– Norden er et prioritert marked for Beurer, og de har
derfor investert i Wellectronics for å styrke sin tilstedeværelse og støtte
fortsatt vekst, sier Andersson.
– Beurer var allerede et kjent merke i Norge da vi i fjor
tok over distribusjonen. Enklere Liv har håndtert merket veldig bra, og de
selger fortsatt godt med Beurer på nett og i den ene butikken de har igjen i
Norge, ved Byporten i Oslo, sier Stark til fagbladet Elektronikkbransjen.
Kristian Stark i Wellectronics med nakkemassasjen Beurer MG 154. Foto: Stian Sønsteng
Elektro og apotek
Vi møter ham og Andersson i september, på Beurers utstillingsområde
ved IFA-messen i Berlin.
Annonse
Folk blir stadig mer opptatt av å forebygge sykdom, og Beurer ligger helt i front innen helse- og velværeprodukter
– At produktene både selges i elektrokanalene og apotekene
viser at det er interesse for dem. Folk blir stadig mer opptatt av å forebygge
sykdom, og Beurer ligger helt i front innen helse- og velværeprodukter, sier
Andersson.
Han sier Beurer har en stadig pågående produktutvikling i
alle sine kategorier.
– På denne måten beholder de relevansen i markedet, ved at
de hele tiden tilfører noe nytt, og det ser vi her på IFA-messen. Om det
gjelder blodtrykksmåling eller varmerelaterte produkter, kommer de hele tiden
med nye egenskaper, sier Andersson.
Han mener Green Planet er et viktig initiativ fra Beurer.
Green Planet er Beurers miljøinitiativ, her vist på IFA i Berlin. Foto: Stian Sønsteng
Varmepute og massasje
– Dette viser at Beurer ønsker å bidra til å
redusere utslipp, blant annet ved at materialer gjenbrukes, sier Andersson.
Annonse
Han viser frem den nye varmeputen Beurer HK 145, til 700
kroner.
– Den har ekstra tyngde, slik at den legger seg tett til
kroppen, og er laget av 100 prosent gjenvunnet materiale. Den er Oeko
Tex-sertifisert, noe som innebærer at puten ikke inneholder skadelige stoffer,
sier Andersson.
Stark viser Beurer MG 154, som er en ny nakkemassasje som
også kan brukes på ryggen, til 1.300 kroner.
– Den er ladbar, helt trådløs, og veldig enkel å bruke. Dette
er et godt eksempel på at Beurer tenker design og brukervennlighet, her i en
liten og fin formfaktor. Produktet er blitt betydelig mindre, men har fortsatt
Shiatsu-massasjehoder og varmefunksjon. Dessuten er forpakning blitt mindre, noe
som også bidrar til miljøet, sier Stark.
Artikkelen er tidligere publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 5/2024, som ble distribuert uke 41. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.