Kenwood vil beholde posisjonen og satser norsk

– Vi har en sterk posisjon i Norge, og vil definitivt satse videre på produktutvikling og markedsaktiviteter for å støtte salget i Norge.

Det sier europeisk markedssjef i Kenwood Ltd., Eric DeCastelbajac. Kenwood er en del av DeLonghi-gruppen, og var sterkt til stede på fellesutstillingen deres under Ambiente-messen i Frankfurt.

– Vi satser sterkt på markedsføring i Norge, og man vil i 2007 se massive Kenwood-kampanjer slik vi har kjørt dem i Norge de siste fire årene. Når det gjelder Sverige står vi ikke like sterkt, og det er ikke avklart hvor mye vi vil satse her i 2007, sier DeCastelbajac.

Kenwoods største nyhet på Ambiente er den nye kjøkkenmaskinen Prospero, som er utviklet for det tyske markedet.

– Maskinen vil også lanseres i resten av Europa. Ideen er at den skal være kompakt og ha de viktigste funksjonene man trenger i kjøkkenet, sier DeCastelbajac.

Martin Vinje representerer Kenwood, og forteller at produsenten kan vise til flere suksesshistorier i Norge.

– Det er aldri tidligere blitt solgt så mange kjøkkenmaskiner fra Kenwood som nå. Vi har løftet kategorien, og gitt handlerne mulighet til mersalg gjennom de 24 ulike tilbehørene til maskinene våre. Hurtigmikseren Smoothie Maker har skapt et nytt ord i det norske vokabularet, og vi er de eneste på markedet med kran. I tillegg til de prisagressive variantene, kommer nå ekstra solide modeller i m etallutførelse. Vi har også fortsatt stor tro på frokostserien Eon, sier Vinje.

– Norge og Sverige er svært forskjellige marked for Kenwood. I Norge har Kenwood vært til stede i svært mange år, mens Sverige er hjemlandet til Electrolux. Dermed er vekstpotensialet vårt større i Sverige, sier eksportsalgssjef Chiara Zagonel i Kenwood Ltd.

Powered by Labrador CMS