ICE PASSERER 800.000 KUNDER

Toppsjef Eivind Helgaker markerte i mai at Ice passerte 800.000 mobilkunder. Foto: Ice

Ice har 43.000 nye kunder i år, passerer med dette 800.000 mobilkunder, og er ifølge toppsjef Eivind Helgaker på god vei mot millionmålet.

Publisert Sist oppdatert

– For å lykkes med å vokse er det mange ting som må på plass. Det viktigste er å levere på kundenes høye forventninger. Vi har derfor jobbet målrettet med å bygge en topp moderne verdikjede som inkluderer byggingen av ett av verdens beste, og Norges mest stabile mobilnett, med bransjens beste kundeservice, sier administrerende direktør Eivind Helgaker i en pressemelding.

Kommersiell direktør Shiraz Abid sier det handler om å gi verdi.

– Det er tøff konkurranse mot duopolet, men også mot de andre aktørene i mobilbransjen. Hos Ice får du verdi for pengene, og da velger kundene oss, sier Abid i pressemeldingen.

Kommersiell direktør Shiraz Abid. Foto: Ice

Av dagens 800.000 kunder, står Ice Bedrift for 57.600. Dette er en økning på 3.500 abonnement i 2023. Det nylige oppkjøpet av privatkundebasen til Release inngår ifølge pressemeldingen ikke i totalsummen, da kundene ikke flyttes over til Ice før i sommer.

NiceMobil

– Vi har nå beviselig et fantastisk mobilnett. Det er Norges mest stabile, og det blir stadig bedre nå som vi bygger ut 5G. Det er hovedproduktet. I tillegg har vi god brukervennlighet med appen vår, gode tilleggstjenester og bransjens beste kundeservice. Dette får du for en god pris hos Ice, sier Abid i pressemeldingen.

Som et alternativ for dem som bare vil ha lav pris, tilbyr Ice merkevaren NiceMobil.

I tillegg til kundevekst vokser vi med antall ansatte

– Den er helt enkelt billig, der kundene betaler for det de absolutt trenger fra et mobilabonnement; data til lavest mulig pris. Dermed kan Ice i helhet både konkurrere på kvalitet og pris, heter det i pressemeldingen.

Her heter det videre at nye kunder som kommer til Ice ønsker større datapakker.

– Gjennomsnittlig forbruk øker måned for måned. Det er derfor vi stadig tilpasser oss behovet til markedet og tilbyr større datapakker, sier Abid.

Administrerende direktør Eivind Helgaker gleder seg over gode resultater.

Fornøyde kunder

Administrerende direktør Eivind Helgaker. Foto: Ice

– Kundetilfredsheten øker også. For eksempel har dekningen vår blitt meget god, og vi ruller ut 5G hver eneste dag i nye områder. Dette er noe kundene også legger merke til, og som siste måling i Norsk Kundebarometer er et tydelig bevis på, sier Helgaker i pressemeldingen.

I Norsk kundebarometer, som måler kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere, går Ice i år opp fra 71. plass til 13. plass, noe som ifølge pressemeldingen gir selskapet de mest lojale kundene blant alle telekomleverandørene i Norge.

– I tillegg til kundevekst vokser vi med antall ansatte. Vi har i dag mer enn 300 fast ansatte, og er stadig på jakt etter flere talenter, sier Helgaker.

I pressemeldingen vises det til at Ice nylig ble kåret til en av Norges beste arbeidsplasser, av Great Place To Work.

Ice samlet sine ansatte ved hovedkontoret i Nydalen for å markere at selskapet passerte 800.000 mobilkunder. Foto: Ice

– Det viser at vi har blant de mest fornøyde ansatte i Norge. Vi har bygget denne posisjonen på rekordtid, og jeg er derfor veldig stolt av at vi som lag nå kan feire at vi har passert 800.000 kunder, sier Helgaker.

– Vi har et topp moderne nett, svært dyktige ansatte og veldig fornøyde kunder. Dette har vært oppskriften når vi nå har vokst fra null til 800.000 kunder i et marked uten vekst, og det er slik vi skal nå 1.000.000 kunder om ikke alt for lang tid, sier Helgaker i pressemeldingen.

Artikkelen er tidligere publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 3/2023, som ble distribuert uke 25. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.

Powered by Labrador CMS