33.400 besøkte Electroworld

Årets Electroworld hadde 33.400 besøkende, en økning på 10 prosent fra i fjor. Det ble omsatt varer for 45-50 millioner kroner.

Arealet som ble brukt i Norges varemesse på Lillestrøm var doblet fra i fjor, da messen ble arrangert for første gang. Tall fra Elkjøp viser at det ble solgt 1.500 flatskjermer, nesten 700 spillkonsoller og 8.300 filmer og spill på messen. Arrangører av messen var Norwegian Promotion Group AS (NPG) og Norges Varemesse, hovedsamarbeidspartner var Elkjøp Nordic AS.

Han var selv svært delaktig i arbeidet med messen, og retter en stor takk til sine medarbeidere for innsatsen.

– Virket messen inn omsetningen i Elkjøp-butikkene i Oslo-området.

– Vi hadde en bra uke, med en klar topp på lørdag. Det var faktisk bemerkelsesverdig bra, sier Bårdsen.

– Hvilke ambisjoner har dere for Electroworld?

Vil bruke hele messen

– Mitt mål er at vi bruker hele arealet i messehallene. En av de spennende tingene som skjedde i år var at leverandørene var flinke til å involvere publikum, slik at folk brukte lenger tid på messen. Vi står for det meste av salget, og det er positivt for kunden hvis hun eller han faktisk kan kjøpe produktene de får se.

– Er dette en ren Elkjøp-messe?

– Nei. Både HiFi-klubben og HiFi Center-kjeden var til stede, samt leverandører som vi til daglig ikke har avtale med. Det er viktig for oss at dette ikke blir noen lukket messe kun for våre leverandører.

– Tror du leverandørene uten Elkjøp-avtale var til stede for å gjøre sine hoser grønne for dere?

– Det vet jeg ikke. Vi ønsker å vise mangfoldet i elektronikkbransjen, og messen er en fin anledning til å vise seg frem både for store og mindre leverandører. Jeg har inntrykk av at alle leverandørene var fornøyd med messe og salg. Nå ser vi frem til at Electroworld også skal arrangeres i Stockholm og København, og at vi i fremtiden kan vise virkelige nyheter og lanseringer.