Dette møter besøkende som i dag går inn på canaldigital.no og viasat.no. Skjermdump

NÅ ER ALLENTE PÅ LUFTA

I dag tar Allente over som varemerke for Canal Digital og Viasat. Et nytt TV- og strømmetilbud lanseres, og Viaplay blir med videre.

Publisert Sist oppdatert

Da Telenor Group og NENT fusjonerte Canal Digital og Viasat Consumer i mai i fjor, lanserte de Allente som navn på selskapet. Har du lurt litt på navnet? Det står for «All entertainment», og i en pressemelding sier administrerende direktør Bjørn Ivar Moen at selskapet har arbeidet hele det seneste året med å forberede at den nye merkevaren lanseres ut mot kundene.

– Det er liten tvil om at Canal Digital og Viasat Consumer er bedre sammen, for vi har hatt muligheten til å plukke det beste fra to verdener når vi har satt sammen de kundepakkene vi nå lanserer. Med en attraktiv miks av både lineære kanaler og strømmetjenester i pakkene våre, gleder vi oss til å gjøre både eksisterende og nye kunder godt kjent med hva vi har å tilby i tiden fremover, sier Moen i pressemeldingen.

Bjørn Ivar Moen er administrerende direktør i Allente. Foto: Allente

Slagordet den nye TV-distributøren bruker i oppstartsfasen er da også «Bedre sammen». Allente blir ifølge pressemeldingen en gigant i det nordiske TV-distribusjonsmarkedet, med over én million kunder.

Satellitt fortsatt best

Lanseringen av Allente i kundemarkedet innebærer altså at merkevarene Canal Digital og Viasat Consumer fases ut i Norden.

Eksisterende kunder av Canal Digital og Viasat Consumer vil beholde sitt allerede brede tilbud

– Eksisterende kunder av Canal Digital og Viasat Consumer vil beholde sitt allerede brede tilbud av underholdning når de gradvis fases over til Allentes plattformer, og nye kunder får ta del i en helt ny verden av underholdning. Innenfor sport har Allente samlet alle de store sportskanalene i ulike pakker, slik at også sportselskere skal kunne finne innhold de brenner for – enten det er håndball, ski, golf, trav eller engelsk fotball, heter det i pressemeldingen.

Logoen til Allente. Illustrasjon: Allente

Mahmoud Mustapha er operasjonell direktør i Allente. Han sier kundene skal finne alt hos dem.

– Selv om det fremdeles er satellitt-TV som er det beste valget for dem som ønsker topp kvalitet og ingen form for tidsforsinkelse i sendingen når favorittlaget spiller kamp, kan også en oppgradert bredbåndsløsning gjøre det mulig for enda flere å ta del i vårt TV-univers, sier Mustapha i pressemeldingen.

Viaplay, Paramount+ og HBO

Mahmoud Mustapha er operasjonell direktør i Allente. Foto: Allente

Allente tilbyr fire TV-pakker, og strømmetjenesten Viaplay inngår i tre av disse. Det samme gjør Paramount+, som ifølge pressemeldingen har valgt Allente som en av sine nordiske samarbeidspartnere. HBO er en tredje strømmetjeneste Allente tilbyr.

– TV er viktigere enn noensinne, og kundene våre ønsker å se TV både lineært, on demand og via strømmetjenester. Med våre pakker får man i pose og sekk, samtidig som man får rask tilgang til hele utvalget via den brukervennlige Allente-appen, sier Mustapha i pressemedingen.

Forretningsmarkedet

Her heter det også at Allente satser på forretningsmarkedet, med tilbud for for eksempel sportsbarer, restauranter, treningssenter og hotell.

– Vi har lyktes med å sikre en god bredde i vårt B2B-tilbud, slik at vårt innhold er tilgjengelig for offentlig visning. Vi utvikler stadig nye produkter innenfor dette området, slik at du eksempelvis skal kunne benytte deg av vår app når du bor på hotell, slik at du raskt kan bla deg frem til din favorittserie eller film, sier Mahmoud Mustapha i pressemeldingen.

Fra hjemmekontor

Sammenslåingen av Canal Digital og Viasat skjedde i mai 2020, så oppbyggingen av Allente har skjedd i et år preget av koronapandemien. Dette innebærer ifølge pressemeldingen at arbeidet har skjedd fra hjemmekontor spredt utover fire forskjellige land.

Vi har ikke bare håndtert en fusjon med suksess, men vi har klart å gjøre det midt i en pandemi

– Det våre medarbeidere har fått til det siste året er intet mindre enn fantastisk. Vi har fusjonert to selskaper, verdikjeder og kulturer – helt uten å treffes fysisk. Det har uten tvil vært en betydelig utfordring, men vi har løst det godt – med nytenkning, sterkt samarbeid og en god porsjon godt mot. Samt en god del Teams-møter, selvfølgelig. Derfor er vi ekstra stolte av det selskapet vi lanserer i dag. Vi har ikke bare håndtert en fusjon med suksess, men vi har klart å gjøre det midt i en pandemi. Nå er det på tide at våre kunder får nyte resultatene av vårt arbeid! sier administrerende direktør Bjørn Ivar Moen.

Powered by Labrador CMS