DRIVE-THRU I ALLE NETONNET-BUTIKKER

NetOnNet innfører Drive Thru i sine butikker, og de beholder åpent kjøp i to uker. Ved bestilling før kl. 15, kan man få varen hjem samme dag.

– Vår Drive Thru-løsning er tilgjengelig alle hverdager på alle produkter som finnes i våre tre lagershoper, og varen er klar til levering utenfor butikkene 30 minutter etter at du bestilte den, sier detaljhandelssjef Peter Andersson i NetOnNet.

Siden NetOnNet allerede hadde en tjeneste der kundene kan hente varene i butikk, var veien til Drive-Thru kort.

– Det eneste vi behøvde var å gjøre, var å sette opp et system der vi leverer varene i bilen, sier Andersson til fagbladet Elektronikkbransjen.

Han sier den nye tjenesten er et bidrag i den nasjonale dugnaden for å minimere virusspredning, og at NetOnNet tilbyr dette i alle sine 31 lagerbutikker i Sverige, samt de tre i Norge. I Norge ligger disse i Kvadrat kjøpesenter i Sandnes, på Liertoppen kjøpesenter på Lierskogen, og på Alnabru i Oslo.

Vil tilby en fleksibel handel

– Tiltaket er med på å gjøre det enda mer fleksibelt å handle hjemmeelektronikk - enten i fysisk butikk eller på nett - og føyer seg inn i en rekke leveranseløsninger NetOnNet nå tilbyr sine kunder, sier Andersson.

– Som en stor omnikanalaktør, som kombinerer Lagershoper og ehandel, ønsker vi å gi våre kunder en fleksibel og trygg handel uavhengig av hvordan du ønsker å få tak i varen. Når du bestiller en vare på nett får du derfor nå muligheten til å hente varen gjennom vår Drive-Thru-løsning, eller ved å selv gå inn i butikken å hente varen på vanlig måte slik vi alltid har tilbudt, sier Andersson.

Levering samme dag

Hjemlevering samme dag ved bestilling før kl. 15 introduserte NetOnNet i midten av februar.

– Det er mye snakk om «The Last Mile» innen ehandel. Det viktigste for kunden er ikke nødvendigvis å få varen raskt, men på rett tidspunkt. Vil du ha varen levert mellom 17 og 19, får du det. Vi plukker varene i våre tre lagershoper og bruker transportselskapet Easy2You. Mindre varer, som en kulegrill eller bærbar datamaskin, leverer vi for 79 kroner. Større ting, som en TV, koster det 349 kroner å få levert hjem, sier Andersson.

– Hvordan har responsen vært fra kundene?

– Den har vært enorm. Det spiller nok også inn at vi nettopp hadde lansert tjenesten da korona-krisen kom, sier Andersson.

Fortsatt åpent kjøp

NetOnNet har selv i disse korona-tider valgt å beholde åpent kjøp i 14 dager.

– Angrerettloven er to uker ved handel på nett. Vi ser oss som en e-handler, og vi har alltid hatt 30 dagers angrerett. En grunn til at vi ikke tar dette bort helt, er at kundene kanskje ikke har sett varen. Samtidig tilbyr vi samme 14 dagers åpent kjøp enten du kjøper i butikk eller på nett. Dét er viktig for oss som en omnikanalaktør. Varene vi får inn blir tatt hånd om på en så hygienisk og trygg måte vi kan i disse dager, sier Andersson.

Peter Andersson er norsk detaljhandelssjef i NetOnNet. Foto: NetOnNet.
Til toppen