GOD STEMNING HOS EURONICS

Euronics-kjeden er fornøyd med 2012, til tross for en tøff start, og ser vekst både i omsetning og på bunnlinjen.

Euronics inviterte for tiende året på rad sine leverandører til julelunsj i Fredrikstad. Programmet er også tradisjonsbundet, og det starter stemningsfullt med små barn som synger Lucia-sangen, før kjedeleder Kenneth Baltzersen oppsummerer Euronics-året 2012.

Ifølge ham startet 2012 tungt for kjeden, og de har også tre butikker mindre ved slutten av året.

Vi ser vekst i omsetningen, også på bunnlinjen

– Til tross for en tøff start, ble ikke 2012 all verdens galt, vi ser vekst i omsetningen, også på bunnlinjen. Vi ser helt klart at det nye butikk-konseptet gir økt omsetning. I 2013 vil vi ha ytterligere fokus på merkevaren Euronics og lokal tilhørighet, sier Baltzersen.

Prisdryss til leverandørene

Kjedekontoret deler årlig ut priser til årets leverandører i ulike kategorier. For 2012 ble Samsung kåret til årets hvitevareleverandør, og de fikk også prisen som årets mobilleverandør. Grundig ble årets TV-leverandør, mens Canon og Wilfa tok hjem prisen som henholdsvis årets fotoleverandør og årets småelektriskleverandør.

Tradisjonen tro ble den årlige julelunsjen avsluttet med felles allsang av Deilig er jorden.

Til toppen