Sverre Platou (t. v.) og Jo Petter Kjeldset i Tura Scandinavia AB, som har tatt over den nordiske distribusjonen av Pure. Foto: Stian Sønsteng

GODT TILSKUDD FOR TURA

– Pure blir et veldig godt tilskudd i porteføljen vår, også tatt i betraktning at det er nå det skjer i digitalradiomarkedet.

Det sier Jo Petter Kjeldset, som er ansvarlig for Norge hos Tura Scandinavia AB, som har tatt over distribusjonen av Pure.

– Det er spennende å starte med et helt nytt varemerke. Beslutningen om at FM-nettet skal slukkes er tatt, så tidspunktet er perfekt, sier Kjeldset til fagbladet Elektronikkbransjen.

Vi arbeider hardere i dag for å tjene hver eneste krone enn for noen år siden

– Har dere radioer i porteføljen fra før?

– Ja, vi har digitalradioer fra Hama. Det har vært et bra salg, men veldig stort har det ikke vært.

– Vil dere ta noen grep for å rulle ut Pure i det norske markedet, og er dere rustet til å håndtere merket?

– Vi har en klar plan for hvordan vi både skal presentere og selge Pure i markedet. Avtaler er under utarbeidelse eller allerede inngått med viktige kunder, og staben er klar for å ta godt hånd om Pure, sier Kjeldset.

 

Arbeider hardere

– Hvordan er situasjonen for Tura i Norge generelt?

– Det er et tøft marked, men samtidig går det bra for oss. Men, det er klart, vi arbeider hardere i dag for å tjene hver eneste krone enn for noen år siden.

– Du nevnte Hama, som er et varemerke dere har hatt lenge. I fjor forsvant Skullcandy til Playground Distribution. Er det noe annet nytt i porteføljen?

– Vi har stort sett det samme som vi har hatt de senere årene, blant annet med Koss, Sandisk og Manfrotto. Vi har dessuten etablert et godt samarbeid med britiske Kondor, som blant annet leverer trådløse høyttalere og hodetelefoner fra Kitsound samt actionkamera under varemerket Kitvision. Kondor leverer gode produkter til gode priser, sier Kjeldset.

Tura har i dag åtte ansatte i Norge. I fjor omsatte de for 175 millioner kroner.

Til toppen