Yves Le Reun i Euro Communication Equipements med blåtannøreproppene SuperTooth TW1. Foto: Stian Sønsteng

HELT TRÅDLØST FRA SUPERTOOTH

– Etter hvert som markedet for håndfri-høyttalere i bil ble borte, siden dette nå følger med i de fleste nye biler, måtte vi finne på noe nytt.

Det sier Yves Le Reun, visepresident for salg og markedsføring i franske Euro Communication Equipements, når vi møter ham på CES-messen i Las Vegas.

– Siden vi fra begynnelsen på 2000-tallet har vært eksperter på blåtann, valgte vi å utvikle våre helt trådløse ørepropper – med nettopp denne teknologien, sier Le Reun til fagbladet Elektronikkbransjen.

Til denne prisen tilbyr vi samme kvalitet og funksjonalitet der tilsvarende A-merker koster det dobbelte

Selskapet er kjent for sitt varemerke SuperTooth, og de lanserer nå helt trådløse ørepropper under det samme merket, og navnet på den første modellen er TW1.

Stabil kommunikasjon

– Den oppgraderte blåtannversjonen gir en stabil kommunikasjon mellom ørene. Vi har lagt vekt på musikkytelsen, og har brukt en driver på 14 mm der konkurrentene opererer med 6-8 mm. Vi har også fått plass til en passiv subwoofer på baksiden, slik at bassen blir sterkere. For at proppene skal være behagelige å bruke, går de ikke helt inn i øret, men de festes til øret med en liten silikon-bøyle, sier Le Reun.

SuperTooth TW1 er helt trådløse, og skal gi fire timer spilletid samt ytterligere elleve med ladefutteralet. Foto: SuperTooth.

Han innrømmer at pluggene er litt større, men forsvarer dette med en batteritid på fire timer. Batteritiden i ladefutteralet gir i tillegg elleve timers spilletid.

Le Reun mener prisen på 99 USD vil være en viktig konkurranseparameter.

– Til denne prisen tilbyr vi samme kvalitet og funksjonalitet der tilsvarende A-merker koster det dobbelte, sier Le Reun.

Ifølge en pressemelding er SuperTooth representert i mer enn 50 land. Hovedkontoret til selskapet ligger i Cebu på Filippinene, de eier sine egne fabrikker og står selv for utvikling, produksjon og salg.

Til toppen