Mikael Herje (t. v.) i Philips og Lars Bergheim ved Smart Club Slependen inne i kinotraileren som brukes på Philips Cinema Roadshow 2010. Foto: Stian Sønsteng.

KINOTRAILER PÅ TURNÉ

– Leverandørene burde hatt flere slike aktiviteter, sier Lars Bergheim ved Smart Club Slependen når Philips besøker ham med sitt Cinema Roadshow.

Philips har i februar og mars besøkt Smart Club- og Expert-forretninger på Østlandet, med en trailer fyllt med TVer og hjemmekinoutstyr.

 

– Vi ønsker å vise kundene hvordan de kan få den ultimate kinoopplevelsen hjemme, og fokuserer derfor på flaggskipet vårt; Cinema TVen i 21:9-format, sier teknisk produktansvarlig Mikael Herje i Philips.

 

Traileren har kinooppsett og viser flere aktuelle Philips-TVer og hjemmekinoanlegg. Den har tidligere turnert i Finland, Danmark og Sverige, dette er første gang den besøker Norge. I tillegg til at traileren parkerer et par dager utenfor hvert elektromarked, har Philips egne folk som viser produktene inne i butikkene.

 

– Dette er veldig positivt for oss, og vi har solgt en del råflotte Philips-TVer som en direkte konsekvens av besøket, sier Lars Bergheim.

 

Han leder elektrisk avdeling ved Smart Club på Slependen, og etterlyser flere slike aktiviteter fra leverandørene.

 

– Kundene våre synes dette er veldig positivt, sier Bergheim.

 

Han har lang fartstid fra bransjen, senest fra Smart Club Alnabru, og forteller at kundene i Asker og Bærum er bevisste.

 

– Mens vi på Alnabru kunne ha produktene stående på paller, er de mer opptatt av at det skal være ordentlig innredning her ute – og de forventer hjelp til alt mulig. Dessuten har vi et par harde konkurrenter i nærheten, og publikum sjekker prisene før de handler. Når vi kjører skikkelige kampanjer er det fullt hus her, sier Bergheim.

 

Philips Cinema Roadshow startet 10. februar, og de har besøkt Smart Club Alnabru og Slependen, samt Expert Alnabru, Drammen, Horten, Fredrikstad. Fra 3. til 6. mars avslutter de ved Expert Porsgrunn og Holmen.

 

Når fagbladet Elektronikkbransjen besøkte Philips’ kinotrailer utenfor Smart Club Slependen ved høgstdag en torsdag i februar, var det bare én kunde som stakk innom. Men det forsikres at interessen fra publikum har vært god.
Til toppen