KOMPLETT MED NY LOGO

Komplett fikk 6. januar ny logo, som skal fremheve at nettbutikken har fått et bredere varesortiment og satsingen på bank og forsikring.

– Profilen bygger opp og favner om de nye områdene vi har gått inn i. Den gamle datamaskinen byttes ut med en logo som illustrerer at pakkene vi sender ut er fylt opp av mange ulike produkter, sier Ole Vinje, konsernsjef i Komplett Group, i en pressemelding.

I tillegg til å tilby flere produktkategorier i Komplett-butikkene i Norge, Sverige og Danmark, går selskapet inn i nye bransjer som forsikring og bank. Komplett lanserte i september forsikringer som ikke krever helseattest, som bil, hus, reise, innbo, ulykke, hytte, hund og katt, og moped.

Esken er et viktig symbol for Komplett da det årlig går ut nærmere to millioner ordre fra lageret i Sandefjord

 

Komplett Forsikring

– Mye av hemmeligheten med en god forsikring er å være riktig forsikret til ditt behov. Komplett Forsikring vil være blant landets billigste, og samtidig være enkel å sette seg inn i, uttalte Vinje i en pressemelding den gang.

Når det gjelder den nye logoen, har den ifølge pressemeldingen et ikon foran navnet som viser en eske som kan fylles med fysiske produkter og nye type tjenester.

– Esken er et viktig symbol for Komplett da det årlig går ut nærmere to millioner ordre fra lageret i Sandefjord. Ikonet symboliserer også en K for Komplett, heter det.

– Vi skal være en komplett leverandør og tilby våre kunder komplette løsninger som gjør hverdagen enklere. Vi har vært opptatt av at kundene skal kjenne oss igjen, og den nye profilen er en evolusjon, og ikke en revolusjon, sier Vinje i pressemeldingen.

Konsernsjef Ole Vinje i Komplett Group med selskapets nye logo.
Til toppen