BLACK FRIDAY-REKORD FOR BRANSJEN Korona-tiden har ikke lagt en demper på folks lyst på en god Black Friday-deal, men mye av handelen flyttet seg til nett.
SALGSVEKST HALVVEIS I KORONA-ÅRET Godt over halvveis i et år utenom det vanlige melder detaljhandelen om salgsvekst. Og hva med Amazon? De ønskes velkommen!
FARMASIET HAR TIDOBLET – På reseptmedisin har vi hatt en tidobling, og omsetningen har holdt seg stabilt høyt siden 12. mars, sier Hans Kristian Furuseth i Farmasiet.
KORONA-VEKST FOR KOMPLETT – Komplett opplever i disse vanskelige tider sterk omsetningsvekst, da folk holder seg hjemme og bestiller varer via nett, sier Kristin Hovland.
ICE KJØPER KOMPLETTS MOBILKUNDER Ice Communication Norge AS kjøper kundebasen til Komplett Mobil AS, med snaut 75.000 aktive mobilkunder.
TØFFE KRAV FOR EGNE MERKER PÅ NETT – For Kompletts totalomsetning er ikke egne varemerker så viktig, men når det gjelder inntjeningen begynner de å få et bra fotavtrykk.
KOMPLETT DROPPER PARTNERE Komplett melder at de reorganiserer Markedsplassen og avslutter samarbeidet med eksterne partnere. Tolv ansatte blir berørt av omorganiseringen.
PÅFYLL AV KOMPETANSE FOR EURONICS De årlige kompetansedagene til Euronics finner sted i Fredrikstad. Nytt av året var at flere hvitevareleverandører var med.
LOSSER LIKE BRA SOM VI LASTER Komplett har de seneste par årene investert 130 millioner kroner i lager og logistikk, blant annet for å stå rustet til markedsplassen på komplett.no.
KOMPLETT MED ALT FRA UTEDO TIL GJØKUR I løpet av året er 200 nettbutikker tilgjengelig på markedsplassen til Komplett, og de passerer her en samlet omsetning på 100 millioner kroner.
NÅ ER NR. 5/2018 UTE! I dag ble fagbladet Elektronikkbransjen distribuert til hoveddelen av våre abonnenter, med avisenes morgenbud. Forsidesaken handler om Komplett.no, som på sin markedsplass regner med å ha 200 nettbutikker på plass før jul.
KRAFTIG FIBERVEKST Nasjonal Kommunikasjonsmyndighet la fram ekom-tallene for 2017, og fiber tar en stadig større del av kaken.
KOMPLETT BLIR BOKHANDEL Komplett har inngått partnerskap med nettbokhandelen haugenbok.no, og leselystne nordmenn finner nå over 30.000 boktitler hos Komplett.
OLAUSSEN NY TOPPSJEF I KOMPLETT Lars Olav Olaussen er ny konsernsjef i Komplett. Ole Vinje blir senior visepresident hos hovedaksjonæren Canica, med ansvar for E-handel.
NORSKE PRISER I USA OG THAILAND Komplett Mobil lanserer norske mobilpriser også utenfor EU. Feriefavorittene USA og Thailand er blant landene som får tjenesten.
BOKSAMARBEID FOR KOMPLETT Komplett utvider sin markedsplass, og har nå inngått en partneravtale med Haugenbok.no.
REKORDER PÅ BLACK FRIDAY Det anslås at nordmenn bruker rundt 3,4 milliarder kroner på Black Friday. Vi har snakket med kjedene og hørt hvordan årets største handelsbonanza har gått for elektronikkbransjen.
MPX ER BLITT KOMPLETT BEDRIFT Fra og med i dag forsvinner varemerket MPX fra bransjen. Komplett-gruppens virksomhet for forretningsmarkedet fortsetter under navnet Komplett Bedrift.
NY NETTBUTIKK I FINLAND Komplett fortsetter å satse i Norden, og åpner nå en ny nettbutikk i Finland under komplett.fi.
KOMPLETTS STØRSTE SATSING I år lanserer Komplett sin største satsing i historien, en markedsplass hvor også eksterne nettbutikker kan selge sine produkter.
BRANSJEN GODT AN DIGITALT Elkjøp Norge, Komplett.no og Telenor Mobil kommer best ut totalt når det gjelder digitale modenhet, mens Expert er best på e-handel.
SANKSJONENE ER FORELØPIG UTEBLITT – Dere er en av våre beste partnere. Er det fortsatt noen som er bekymret for sanksjonsmulighetene vi har i avtalen mellom Elesco og Komplett?
NY MOBILSJEF I KOMPLETT Netthandleren skal inn i mobilmarkedet, og har fått tidligere Tele2-sjef Haakon Dyrnes som leder for nysatsningen.
KOMPLETT MED MOBILSELSKAP – Mange kunder handler allerede mobiltelefoner fra oss, så det er en naturlig utvidelse å tilby mobiltelefonabonnement.
KOMPLETT ØKTE EN FIREDEL Komplett-gruppen omsatte i 2015 for 7,29 milliarder kroner, en vekst på 25,2 prosent sammenlignet med 2014.
VENTER VEKST PÅ NETT FØR JUL Komplett venter en vekst i julehandelen på 15 prosent. En av tre nordmenn sier de planlegger å kjøpe julegaver på nett.
NY KOMPLETT-DIREKTØR FRA BLUSH Lene Iren Oen tar over som kommersiell direktør i Komplett etter Anton Hagberg, som går over i ny stilling som direktør i Komplett Nordic.
KOMPLETT REDUSERER ANTALL SERVICEPARTNERE Komplett har 77 servicepartnere i Norge. På Elesco Norges høstsamling kom det frem at tallet skal reduseres kraftig, og at Elesco Norge trolig blir en av disse.
RENDYRKET BEDRIFTSSATSING FRA KOMPLETT Den 1. april oppsto MPX som en rendyrket nettbutikk for forretningskunder. Ambisjonen er å doble omsetningen fra 2014 til 2015.
KOMPLETT PÅ TOPP I omdømmeanalysen RepTrak får Komplett og Microsoft best skussmål i bransjen, i år som i fjor, og gode digitale kundeopplevelser gir utslag på listen.
BRANSJEOPTIMISME FOR 2015 Bransjen er optimistiske til 2015. I hvert fall de som svarte på eposten vi sendte ut til kjeder og nettbutikker.
VIL BLI NORDENS AMAZON Komplett vil bli kundenes foretrukne kjøpesenter på nett for kunder i hele Norden. Målet er å doble omsetningen i løpet av fire til fem år.
KOMPLETT BEST OMDØMME Komplett og Microsoft har best omdømme i bransjen. Elkjøp, Apple, Expert, Canal Digital, One Call og Chess har godt omdømme.
KOMPLETT MED NY LOGO Komplett fikk 6. januar ny logo, som skal fremheve at nettbutikken har fått et bredere varesortiment og satsingen på bank og forsikring.
KOMPLETT GÅR FOR HVITT Netthandelskjeden Komplett gjør sin største satsning noen sinne, og skal etter ett års planlegging gi nordmenn hvitevarer på døren.
KOMPLETT LEVERER ALTIBOX Komplett.no har innledet strategisk samarbeid med Altibox om salg av deres produkter til nye og eksisterende kunder i Norge.
KOMPLETT MED BUTIKK I OSLO SENTRUM Netthandelseksperten Komplett åpner nå sin første fysiske butikk, i Oslo sentrum. Målet er å komme nærmere kundene.
KOMPLETT FORTSATT BEST i Norsk kundebarometer Komplett faller fra sjuende- til tolvteplass, men ligger fortsatt best an i bransjen i Norsk kundebarometer.
IKKE SEPARATE RETURPUNKTER – Vi kan ikke ha egne returpunkter ut over de faste utleveringsstedene våre. Folk kan levere så mye de vil der.
STØRST PÅ PC-PRODUKSJON I fjor solgte Komplett Group rundt 300.000 datamaskiner. 30.000 av dem ble satt sammen i eget hus.
KOMPLETT MED EGET HØYTTALERMERKE Komplett Group lanserer nå et eget høyttalermerke med navnet Intono. Dette kan bety starten på flere nye produktgrupper fra nettbutikken.
Datagigant satser brunt - Vi leter etter nye merker og løsninger vi kan introdusere. Målet er å bli en komplett distributør.
– En unik brekkstang – Sonos er et unikt produkt, og en brekkstang inn i lyd- og bildemarkedet som er et av våre nye satsingsområder.