Det var kø av unge jenter utenfor Babyliss’ stand som ville prøve nye Curl Secret. Foto: IFA Berlin
Det var kø av unge jenter utenfor Babyliss’ stand som ville prøve nye Curl Secret. Foto: IFA Berlin

KRØLLER PÅ AUTOMATIKK

Babyliss presenterte flere skjønnhetsprodukter på årets IFA-messe, blant annet en krølltang som gjør jobben for deg.

Det var kø av unge jenter utenfor Babyliss’ stand på IFA, der hårspesialisten hadde satt opp egne frisørboder hvor folk kunne bli profesjonelt stelt på håret.

Mest oppmerksomhet for nyheten Curl Secret, en automatisk krølltang som drar håret inn i tangen av seg selv.

Curl Secret kommer på Elkjøp allerede i høst, men vi har bare et begrenset antall tilgjengelig

 

Trekker på proffene

– Babyliss kommer hvert år med verdensnyheter, og Curl Secret er en av disse. Babyliss er det mest innovative selskapet innenfor hårpleie og skjønnhet, og kom blant annet med det første fotbadet, den første depilatoren, hårføner med pistolgrep og rettetangen med keramisk belegg, sier Reidar Vindenes, daglig leder i distributøren Net Eltorget som representerer Babyliss i Norge.

Han forteller at selskapet er to divisjoner, en profesjonell del som leverer til frisører, og en del som jobber mot forbrukermarkedet.

– Vi henter mange av forbrukerproduktene fra den profesjonelle delen, der får vi mange nye produkter fra hvert år, sier Vindenes. 

 

Kostbare krøller

Det nye Curl-systemet trekker håret inn i et keramisk kammer og varmer det fra alle sider. Når du har varmet nok, er det bare å åpne krølltagen og håret løsner. Tangen kommer med to varmetrinn og tre tidsinnstillinger for ulik krølleffekt.

– Curl Secret kommer på Elkjøp allerede i høst, men vi har bare et begrenset antall tilgjengelig. Resten av handelen vil få produktet i februar/mars, så om man ønsker seg denne i julegave gjelder det å være raskt ute, sier Net Eltorg-sjefen.

Det blir ikke billig å holde seg fin på håret, prisen på nye Curl Secret vil ligge rundt 1.500 kroner.

– Det er jo litt gøy for faghandelen også. Vi har kvalitetsprodukter og er gode på å løfte snittprisene i kategorien, og det betyr mer penger i kassen hos forhandlerne, sier Vindenes.

Til toppen