Howard Lie, nøkkelkundeansvarlig i F&H Scandinavia, Ellen Ramstad Sandnes (t.v) og Anne Kristine Andersensom serverer smoothies til de Elkjøp-ansatte. Foto: Marte Ottemo

RETRO FRA F&H SCANDINAVIA

Kjøkkenspesialisten har med seg vifter, stavmiksere, blendere og juicere på Elkjøp Campus, og en pakke beregnet på grillentusiasten.

– Vi har jo mange ulike merker i vårt sortiment, men her på Elkjøp Campus har vi valgt å fokusere på de største. Et av produktene som har vært veldig populært i vår er vifter og luftrensere. Vi har to nye luftrensere fra Stadler Form, som heter Roger og Roger liten. Disse ble i forrige uke godkjent nordisk av astma- og allergiforbundet, sier Howard Lie, nøkkelkundeansvarlig hos F&H Scandinavia, til fagbladet Elektronikkbransjen.

– Hvordan har salget av vifter vært med tanke på våren og forsommeren?

– Det har vært helt enormt, det er knapt noen som har produkter igjen, hverken leverandører eller butikker. Vi vet jo ikke hvor lenge dette varer så vi kan ikke ta inn bøttevis med produkter, men det er nok mange som har blitt kvitt varer fra årene før, sier han.

På kjøkkensiden viser F&H Scandinavia blant annet fram sine Bamix-stavmiksere.

Vi ser at trenden har snudd fra juicere tilbake til blendere, det er et voksende segment nå

– Bamix som merkevarer begynner å bli ganske velkjent, og her har vi også lanserte en grillpakke for far. Den har egen emballasje og kommer med oppskriftsbok og forkle, sier Lie.

F&H har siden i slutten av 2017 også tatt inn merkevaren Novis.

– Dette er juicere og blendere fra Novissa i Sveits, med skikkelig kvalitet i det øvre prissjiktet og en stilig retro-look, sier Lie.

Juicere og blendere fra Novis er relativt nytt i sortimentet, med retro-look og knæsje farger. Foto: Marte Ottemo.

– Hvordan har markedet for kjøkkenprodukter endret seg det siste året?

– Vi ser at trenden har snudd fra juicere tilbake til blendere, det er et voksende segment nå, sier han.

– Hvor viktig er det for dere å være til stede på Elkjøp Campus?

– Det er kjempeviktig slik systemet har blitt. Vi leverandører har ikke all verdens kontakt med butikkene i det daglige, så ikke alle kjenner til produktene våre. Kursing, møte de ansatte og få vist fram og demonstrert det vi har for de på gulvet er veldig viktig, sier Lie.

Med egen grillpakke som inneholder både forkle, kokebok og en Bamix stavmikser skal F&H Scandinavia lokke grillentusiastene. Foto: Marte Ottemo.
Til toppen