Reidar Vindenes i Net Eltorget med Sonicleanse fra Rio. Foto: Stian Sønsteng

SKJØNNHET FRA SALONGENE TIL HJEMMET

– Vi fortsetter med Rio å bringe teknologier som brukes i skjønnhetssalongene inn i butikkene og hjem til folk.

Det sier daglig leder og innehaver av Net Eltorget, Reidar Vindenes, når vi møter ham hos britiske Rio på IFA-messen i Berlin.

– Hvor viktig er Rio for Net Eltorget?

Sammenlignet med en vanlig ansiktsvask med hendene er dette 600-800 ganger mer effektivt

– Det er et veldig viktig merke for oss, med stor vekst. Vi selger Rio hos flere, men Expert-kjeden er den største salgskanalen, sier Vindenes til fagbladet Elektronikkbransjen.

– Hvilke Rio-produkter har hatt størst suksess i Norge?

– Vi har lykkes med mange produkter, fordi Rio er de eneste med en slik bredde innen skjønnhetsprodukter. Skal vi trekke frem noe spesielt, må det bli laserprodukter for hårfjerning med lys.

– Vi snakker om produkter som koster litt penger?

– Dette er produkter som koster fra 2.000-3.000 kroner og oppover, og gir et veldig godt bidrag til butikkene. Spennende! sier Vindenes.

– Hvordan er det å nå ut i butikkene med budskapet om at de kan selge skjønnhetsprodukter?

– Det har vært en reise, som vi nå er kommet ganske langt på. Det var utfordrende til å begynne med, men vi driver mye produkttrening via vårt salgsapparat, og er ute i butikkene hver sjette til åttende uke og driver trening slik at vi hele tiden holder dette varmt og gir butikkselgerne nødvendig kompetanse. Det er klart; skepsisen var veldig stor da vi først presenterte disse produktene. Men vi ser at både butikkene og sluttkundene har forstått hvilke muligheter som ligger her, sier Vindenes.

– Hva er den viktigste nyheten fra Rio her på IFA?

– Det er mange, men skal vi plukke én må det være Go Laser. Dette er en laser som nå er håndholdt, men den fungerer på samme måte som den tradisjonelle laseren til Rio.

 

Dyprensing

– For en kunde er det nok å kjøpe produktet, pakke det opp, og begynne å bruke det?

– Omtrent. Det er god undervisning i butikk og i pakken, med en enkel og grei bruksanvisning på norsk.

Deep Pore Cleanser er et nytt produkt for dyprensing av huden.

– Dette er nettopp kommet på markedet i Norge, og vi har store forventninger til produktet. Det bruker ulike teknologier for å hente urenheter ut av porene i huden, sier Vindenes.

Rio har også produkter som gjør at hudkremen trekker bedre inn i huden, og ikke bare blir liggende utenpå slik den gjør ved vanlig påføring. Disse bruker blant annet ultrasonisk teknologi, som gjennom svært hurtige vibrasjoner åpner hudporene - både for hudrensing og påføring av hudkrem.

– Vi selger disse produktene i tusenvis, og det er et stort marked. Kundene som først begynner å bruke denne type produkter slutter aldri med det. Sammenlignet med en vanlig ansiktsvask med hendene er dette 600-800 ganger mer effektivt. Rio har produkter som gjør enten det ene eller det andre, men også kombinasjonsmodeller som både renser huden og brukes for å få hudpleieproduktene til å trenge inn i porene, sier Vindenes.

Et av Rios nyeste produkter bruker varme for å åpne porene rundt øynene før hudkremen påføres, og kulde for å lukke porene etter påføring.

Til toppen