M/S Color Magic. Foto: Color Line

VELKOMMEN TIL VÅRKONFERANSEN!

M/S Color Magic. Foto: Color Line

M/S Color Magic til Kiel 22. til 24. april 2023

Kyrre Kielland, Advokatfirmaet Ræder. Foto: Ræder
Kyrre Kielland, Advokatfirmaet Ræder. Foto: Ræder

Program lørdag 22. april:

Konferansen starter med lunsj kl 13.30.

Lover, regler og annet nyttig informasjon

Det er stadig endringer i lover, forordninger, eller en rettsavgjørelse som er viktig for bransjen.

Advokat Kyrre Kielland er partner i Advokatfirmaet Ræder, og kjenner bransjen meget godt. Han gir en oppsummering av ting bransjens aktører bør merke seg.

Hva kan vi lære av båtbransjen?

Båtbransjen er flinke til å tilby verdiøkende tjenester som opplag, klargjøring, ettermontering og rene serviceoppdrag. Hva med oss, reparerer vi bare «oppståtte feil», eller kan vi utvide vare- og tjenesteutvalget?

Thomas Nicolai Bjønnes, Norboat. Foto: Norboat
Thomas Nicolai Bjønnes, Norboat. Foto: Norboat

Thomas Nicolai Bjønnes jobber i bransjeorganisasjonen Norboat, og forteller om hvordan den bransjen jobber rundt service og ettermarked.

Service i andre bransjer

Retail Repair tilbyr service innen byggebransjen, men også på produktgrupper som selges i vår bransje. Mye er likt, men noe er også forskjellig i de ulike kanaler. Morten Berner deler av sin erfaring innen service- og retailmarkedet i Norden.

Verksted, kunde og leverandør

Leverandørene er avhengige av dyktige verksted, og vice versa. Det er en felles målsetning om at sluttkunden fortsatt skal være en fornøyd kunde. Men, hva er verkstedets ansvar, hva skal leverandøren levere, og ikke minst; hva er skal sluttkunden selv gjøre?

Morten Berner, Retail Repair. Foto: Jan Røsholm
Morten Berner, Retail Repair. Foto: Jan Røsholm

Kjetil Petterson driver verkstedet Pema Miljøteknikk i Vestfold, og kommer med innspill om bedre fordeling av arbeidsoppgaver i verdikjeden forhandler, leverandør, sluttkunde og verksted.

Service – en viktig konkurransefaktor

B/S/H/ er store på hvitevarer i Norge, og har flere merkevarer. Med et stort volum er behovet for et velsmurt servicemaskineri viktig, spesielt når produktene blir smartere og mer komplekse.

Head of Service Partners Northern Europe i B/S/H/, Per-Johan Brekke, forteller om hvilke muligheter og utfordringer man møter i et konkurranseutsatt marked.

Søndag 23. april:

Leverandørenes dag

Kjetil Petterson, Pema Miljøteknikk. Foto: Stian Sønsteng
Kjetil Petterson, Pema Miljøteknikk. Foto: Stian Sønsteng

Presentasjoner i konferansesalen.

Praktiske opplysninger:

Oppmøtetid: Lørdag 22. april senest kl. 12.30
Sted: M/S Color Magic, Hjortneskaia i Oslo
Arrangør: Stiftelsen Elektronikkbransjen
Kontaktperson: Jan Røsholm, 928 87 000, [email protected]

Deltageravgift:

Alt. 1: 3-stjerners utv. lugar for 1 person: kr. 6.450,-
Alt. 2: 3-stjerners utv. lugar for 2 personer: kr. 10.700,-
Alt. 3: 4-stjerners utv. lugar for 1 person: kr. 8.450,-
Alt. 4: 4-stjerners utv. lugar for 2 personer: kr. 12.350,-

Per-Johan Brekke, B/S/H/. Foto: Jan Røsholm
Per-Johan Brekke, B/S/H/. Foto: Jan Røsholm

Alle lugarene har dobbeltseng.

Skipet ankommer Oslo mandag 24. april kl. 09.30

Prisene er redusert fra i fjor, siden vi drar lørdag og ikke fredag, og inkluderer foruten det faglige programmet overnatting, alle måltider med drikke, kaffe avec og coctail. Pris lugar for 2 personer er totalt, for begge personer.

Påmelding

Påmeldingen er bindende og må inneholde følgende:

• Navn på alle reisene (ledsagere merkes X)
• Fødselsdato og år (ikke personnummer)
• Lugarkategori
• Firmanavn og adresse

Sendes [email protected] innen 7. april 2023

Se artikler fra tidligere Kiel-konferanser

Powered by Labrador CMS