Canon LEGRIA-serien

Pressemelding fra Canon 10. januar 2012:

Del kreativiteten på en enkel måte – Canon lanserer LEGRIA HF R-serie med Wi-Fi og filmfiltre

Canon utvider i dag utvalget av rimelige modeller i LEGRIA-serien med lanseringen av nye LEGRIA HF R38, LEGRIA HF R36 og LEGRIA HF R306. Modellene kan skilte med opptak i full HD i et kompakt og lett kamerahus og en rekke avanserte funksjoner, som integrert Wi-Fi, 51x avansert zoom og optisk bildestabilisator. Med disse funksjonene kan alle enkelt lage filmer med høy kvalitet og dele dem med venner og familie.

Modellene i LEGRIA HF R-serien er utstyrt med en rekke innovative funksjoner som gir større fleksibilitet og filmopptak med suverent skarpe detaljer. Et originalt Canon HD-videoobjektiv med kraftig 51x avansert zoom sørger for at du alltid kommer tett innpå motivet. En ny, intelligent bildestabilisator gir jevne opptak uten risting, mens funksjonen Fortellingsskaper gir deg en trinnvis veiledning i hvordan du lager flotte hjemmevideoer.

LEGRIA HF R38 og LEGRIA HF R36 har også Wi-Fi-tilkobling med MP4-støtte som gjør det enkelt å dele filmer med venner og familie. Du kan også overføre, vise og lagre filmopptak trådløst til bærbare Apple-enheter og laste opp til YouTube og Facebook uten å måtte overføre filmklippene til PC-en først.

Enkelt å dele, vise og lagre

Med innebygd Wi-Fi-funksjonalitet kan du koble nye LEGRIA HF R38 og LEGRIA HF R36 direkte til det trådløse hjemmenettverket og laste opp filmer til YouTube eller dele dem på andre sosiale nettverk med ett enkelt knappetrykk[i].

Med iOS-appen "Movie Uploader" som kan lastes ned gratis, og støtte for MP4-opptak kan du raskt og enkelt dele videoklipp når - og hvor - som helst. Med trådløs tilkobling direkte til iOS-enheter som iPad og iPhone, kan du vise og lagre filmer på disse enhetene mens du er på farten, og du kan også laste opp direkte til Facebook og YouTube via appen. Videre kan du spille av filmene direkte fra videokameraet til en DLNA-sertifisert HDTV eller bærbar PC og se filmene dine med det samme på en stor skjerm.

Canons velkjente kvalitet og brukervennlighet

Canons avanserte teknologi for bildestabilisering er ytterligere forbedret med en intelligent bildestabilisator som automatisk tilpasser innstillingene for den optiske bildestabilisatoren i forhold til motivet du filmer. Det betyr at du slipper å bla gjennom innstillingene manuelt, noe som gjør det enda enklere og raskere å få flotte filmopptak uten risting i en rekke ulike opptaksforhold.

Kjernen i den nye i LEGRIA HF R-serien er Canons HD-kamerasystem som består av en 3,2 megapiksler full HD CMOS-sensor som gir forbedret ytelse i svakt lys, et originalt Canon HD-videoobjektiv og en DIGIC DV III-prosessor med høy ytelse – et system som sørger for at du får filmopptak i eksepsjonell kvalitet hver gang. Stor berøringsskjerm på 7,5 cm (3,0") med intuitivt brukergrensesnitt gir deg enkel tilgang til en rekke kontroller.

Ønsker du å sikkerhetskopiere dyrebare hjemmevideoer og frigjøre plass i det interne minnet, kan du med LEGRIA HF R38 og LEGRIA HF R36 også raskt overføre filer direkte til en ekstern harddisk uten først å måtte overføre filene til en PC.

Flere kreative muligheter enn noensinne

Nytt i LEGRIA HF R-serien er funksjonen Fortellingsskaper som fungerer som en personlig filmregissør. Du får veiledning på skjermen og hjelp til å filme scenene og fortelle historien med stil – om du filmer et familieselskap eller et bryllup. Fortellingsskaper er en morsom og innovativ måte å filme og dele opptak på – og alt sammen gjøres i selve videokameraet[ii] – slik at du kan lage filmer mens du er på farten.

LEGRIA HF R-serien har også fått funksjoner hentet fra toppmodellene i LEGRIA-serien, for eksempel filmfiltre som gjør det enkelt å forvandle dagligdagse scener ved å endre uttrykket for opptaket. Med syv forhåndsinstallerte filtre[iii] kan du gi en scene en helt ny stemning. Du kan for eksempel bruke effekten Livlig til å forsterke fargene og intensiteten, mens effekten Kjølig gir scenen et uttrykk som minner om science fiction-filmer. Alle filtrene brukes i kameraet, noe som gir deg nok en kreativ mulighet til å forbedre opptakene dine uten PC eller ekstra programvare.

LEGRIA HF R38 har anbefalt utsalgspris kr 4.999,- inkl mva.

LEGRIA HF R36 har anbefalt utsalgspris kr 4.299,- inkl mva.

LEGRIA HF E306 har anbefalt utsalgspris kr 3.299,- inkl mva.