James Belok, globalt ansvarlig for Maestro by Gibson, med den nye gitarfargen de slipper i 2018-porteføljen. Foto: Stian Sønsteng
James Belok, globalt ansvarlig for Maestro by Gibson, med den nye gitarfargen de slipper i 2018-porteføljen. Foto: Stian Sønsteng

JUSTERER MAESTRO BY GIBSON

I 2018-porteføljen er det gjort små, men ifølge Gibson Innovations viktige, justeringer på de eksisterende gitar-modellene fra Maestro by Gibson.

Publisert

Gibson Innovations, som er en del av Gibson Brands, begynte i høst å selge sine gitarer for nybegynnere hos Elkjøp. James Belok, globalt ansvarlig for Maestro by Gibson, sier til fagbladet Elektronikkbransjen at de er godt fornøyd med salget før jul.

– Vi har lyttet til hva kundene og våre egne utviklere har sagt, og blant annet endret tverrbåndene på gripebrettet slik at gitarene blir enklere å spille på. På el-gitarene har vi skåret av en bit på planken, på siden som vender inn mot den som spiller på den, slik at de blir mer behagelige å bruke – og for barna er det også viktig at gitaren takket være dette blir lettere, sier Belok.

Vi har lyttet til hva kundene og våre egne utviklere har sagt

Gitaren han viser frem på bildet har den nye fargen, som nå kommer både på el- og de akustiske modellene.