Gibson Slash Collection Les Paul Standard Gibson lanserer en kolleksjon Slash-gitarer. Serien består av fire Les Paul- og to J-45 influential Gibson-gitarer.
4SOUND- OG LUTHMAN-EIER KONKURS Music Retail Holding AS er konkurs. Selskapet eier Gibson-importøren Luthman og 4Sound-kjeden, der tre franchise-butikker driver videre.
GIBSON TILBAKE TIL UTGANGSPUNKTET – Gibson er tilbake for fullt, bedre enn på veldig lenge, med ny toppsjef som viser ansikt og en portefølje som er tatt tilbake til utgangspunktet.
PHILIPS FRA GIBSON TIL TPV Royal Philips og TPV har inngått en intensjonsavtale om at sistnevnte skal produsere audio- og videoprodukter og -tilbehør med varemerket Philips.
GIBSON KUTTER UT PHILIPS Gibson Brands søkte 1. mai konkursbeskyttelse, men vil fortsatt produsere og selge gitarer. Nå går ryktene om at TCL tar over varemerket Philips.
TREFFER FLERE HOS ELKJØP OG CLAS OHLSSON – Det har fått en blandet mottakelse at vi har begynt å selge varene våre i andre kanaler, som Elkjøp og Clas Ohlsson, sier Håkon Øgreid i Luthman.
STORE OG SMÅ HØYTTALERE Gibson Innovations lanserer en rekke nye høyttalere. Fra de minste til å ha i lomma, til store høyttalere som spiller for hele nabolaget.
JUSTERER MAESTRO BY GIBSON I 2018-porteføljen er det gjort små, men ifølge Gibson Innovations viktige, justeringer på de eksisterende gitar-modellene fra Maestro by Gibson.
NÅ SELGER ELKJØP OG LEFDAL GITARER – Ved å tilby Maestro by Gibson hos Elkjøp og Lefdal, med deres mange utsalgssteder, gjør vi gitarer lett tilgjengelig for folk flest, sier Daniel Eriksson.
SNART KOMMER SMARTLYD – Et smart lydprodukt behøver ikke være tilkoplet skyen, men kan likevel tilpasse seg brukeren, sier Stefan Hendricx i Gibson Innovations.
FÆRRE – MEN BEDRE – PRODUKTER Gibson Innovations beveger seg opp i segmentene, og satser på færre – men bedre – produkter. Snart kommer de også med smarte lydprodukter.
FRA GIBSON TIL CANON Christer Byfors er ny sjef for det nordiske forbrukermarkedet i Canon. Han kommer fra stillingen som Norden-sjef i Gibson Innovations.
SPILLER ANDREFIOLIN I GITAR-TELTET Gibson Innovations må på CES-messen finne seg i å spille andrefiolin, i hvert fall når gitardelen av Gibson Brands kjører konsert på scenen.
VIL SELGE GIBSONS GITARER – At våre amerikanske eiere i Gibson Brands er dedikerte musikkelskere merker vi på en positiv måte, sier Christer Byfors.
PHILIPS OG ONKYO GIR BREDDE – Med både Philips og Onkyo i porteføljen tilbyr vi en komplett bredde, sier Mikael Herje i Gibson Innovations.
VIL GJØRE MULTIROM HELT ENKELT På IFA viste Gibson Innovations for første gang sine Onkyo-produkter, men de ble holdt på bakrommet. Ute i hallen dominerte Izzy.
VIL BLI STØRST PÅ LIVSSTILSAUDIO – Målet vårt er å bli verdens største selskap som tilbyr livsstilsprodukter for musikkelskere, og vi har en rekke varemerker i porteføljen.
WOOX BLIR GIBSON INNOVATIONS Gibson Innovations er det nye navnet på Woox Innovations. I tillegg til Philips har de varemerkene Gibson, Trainer by Gibson, GoGear og Onkyo.
TRE BLÅTANN-HØYTTALERE PÅ KJØPET – Med vår Philips Fidelio B5 lydplanke kan man da av endene og bruke dem som bakhøyttalere eller frittstående blåtannhøyttalere.
WOOX NY PHILIPS-DATTER Woox Innovations er navnet på datterselskapet som skal selge audio, video, multimedia og tilbehør fra Philips.