BEYERDYNAMIC MED AKTIV STØYREDUKSJON

Tyske Beyerdynamic viser på IFA hodetelefonene Lagoon og øreproppene Blue Byrd, som begge har blåtann og aktiv støyreduksjon.

Beyerdynamic Lagoon ANC i sort/blå. Pris: 4000,- Foto: Beyerdynamic.

– Beyerdynamic er blitt vårt viktigste merke, sier Ståle Andersen i Njål Hansson AS.

Hodetelefonene Lagoon ANC, der forkortelsen står for Active Noice Cancelling, kommer i to fargekombinasjoner; sort/blå og grå/brun, og vil koste rundt 4.000 kroner.

Blue Byrd ANC er navnet på en nakkebøyle med samme egenskaper. Denne kommer i handelen før jul, og vil koste 2.800 kroner.

– Sistnevnte er godt egnet for dem som ikke vil reise med øreklokker, men kanskje vil hvile hodet inntil vinduet. Selv har jeg ikke vært så glad i aktiv støyreduksjon, fordi jeg synes den påvirker lyden negativt, men disse låter godt både med og uten denne påslått, sier Andersen.

Beyerdynamic Blue Byrd ANC er blåtannpropper på nakkebøyle. Pris: 2.800,- Foto: Beyerdynamic.

Blue Byrd ANC har øreproppene festet til en nakkebøyle som er flat, og skal være behagelig og bruke.

Foran Canton

Andersen forteller at Beyerdynamic har vokst seg til å bli det viktigste merket for Njål Hansson AS, foran både lerret som kategori og høyttalermerket Canton.

– De øker hvert eneste år. Vi er store på hodetelefoner og mikrofoner, og selger også mye til installasjoner og møterom. Det viktigste for oss er proffsegmentet, og det går mye til musikkbransjen. Beyerdynamic har et spredt og stort nedslagsfelt, og etter hvert som de får stadig flere gode tester går ryktet foran dem. Mange bruker dem som referanse. At vi selger såpass mye til nettbutikker, er kanskje fordi mange har lest testene og kjøper dem uhørt. Dette gjelder spesielt DT1770, som koster 6.000 kroner, og hittil har vi ikke fått noen i retur, sier Andersen.

Vi er store på hodetelefoner og mikrofoner, og selger også mye til installasjoner og møterom

Han sier Njål Hansson AS har fått et oppsving innen mikrofoner, ikke bare fra Beyerdynamic.

– Dette har nok med fokus og gjøre; vi har en musiker som ansatt, som er veldig dedikert. Med én man ute på veien og én mann inne merker vi at ordrene kommer i stabilt tempo. Dette har kanskje også med netthandelen og gjøre; prisene blir lavere for sluttbrukerne, men så lenge vi i Norge er konkurransedyktige på pris forsvinner ikke salgene ut av landet, sier Andersen.

Beyerdynamic ser for seg at den typiske kunden bruker hodetelefonene Lagoon ANC på farten. Foto: Beyerdynamic.
Beyerdynamic Lagoon ANC i grå/brun. Pris: 4000,- Foto: Beyerdynamic.
Til toppen