BEYERDYNAMIC MED AKTIV STØYREDUKSJON Tyske Beyerdynamic viser på IFA hodetelefonene Lagoon og øreproppene Blue Byrd, som begge har blåtann og aktiv støyreduksjon.
JUSTERER LYDEN ETTER HØRSELEN – Det er selvsagt at vi får individuelt tilpassede briller. Nå tilbyr vi kundene det samme når det gjelder lyd, sier Mario Gebhardt i Beyerdynamic.
MER BASS MED MOBILEN – Vi har lyttet til kundene, og har med T5p moderert toppen samtidig som bassen er økt substansielt.
SMÅTT MED STOR LYD – Trenden er å få det smått og lite, men at det samtidig skal gi god lyd, sier Ståle Andersen i Njål Hansson AS.
HANSSON I 40 ÅR Da Siv. ing. Njål Hansson ASble startet i 1971, var det mange familieeide agenturfirmaer i elektronikkbransjen. I dag er nesten ingen av disse tilbake.
SER ETTER NYE VEIER – Det er en styrke og ha en fot i flere leire, men vi ser likevel etter nye retninger for firmaet fremover.
CANTON TREFFER PLANKEN – Med DM8, den tredje lydplanken fra Canton, treffer vi lavbudsjettklassen under 5.000 kroner.
VIL BETALE FOR SKJULT LYD – En trend hos Canton er at folk er villig til å betale for komplette Hi-Fi-møbler med alle høyttalere og uten synlige kabler.
RAGER INNEN RADIO Sangean-konsernet har fabrikker både i Taiwan og Kina, og lager rundt en million radioapparater i året både for eget merke og OEM-produksjon.
VIRTUELLE LYDPAKKER fra Canton Digital Movie var stikkordet hos den tyske høyttalerprodusenten Canton på IFA.
17 IFA på 35 år for Elin og Njål Hansson Elin og Njål Hansson deltok på sin 17. IFA i år. Grunnleggerne av Sivilingeniør Njål Hansson AS tror derimot ikke at messen kommer til å arrangeres årlig.