Alf Einar Nygård i Target viser frem en brødrister fra Russel Hobbs for én skive, beregnet på små husholdninger. Foto: Jan Røsholm

RASKERE FOR MANGE, MINDRE FOR FÅ

Russel Hobbs øker farten på de fleste av sine produkter, og har i tillegg utviklet en hel produktserie for små husholdninger.

På årets IFA-messe i Berlin satser Russel Hobbs på å redusere tiden det tar å bruke produktene, basert på at menneskeheten er utålmodig. Ting skal bli fort ferdig. Siden stadig flere husholdninger består av én person, kommer en rekke tilpassende produkter for single.

Denne serien fra Russel Hobbs er laget for husholdninger bestående av én person. Foto: Jan Røsholm.

Ny serie for kjøkkenet

– Hovedfokus i år er at tiden det tar å bruke produktet skal reduseres, sier Alf Einar Nygård i Target AS.

Target AS representerer både Russel Hobbs og Remington i Norge, og fagbladet Elektronikkbransjen treffer ham på selskapenes fellesstand på IFA. En helt ny serie produkter bestående av brødrister, vannkoker, kaffetrakter og blender ble presentert. Brødristeren er på 2.400 watt og bruker rundt ett minutt på å riste to brødskiver.

– I tillegg steker den skivene litt dypere, så hele skiven blir ristet, sier Nygård.

Hele serien har fått navnet Velocity som henspiller på hurtigheten.

Kaffetrakteren bruker rundt sju minutter på å trakte 1,25 liter kaffe, som tilsvarer 10 kopper.

– Både vannkokeren og blenderen er raske, opptil 45 prosent raskere enn tidligere modeller, sier Nygård.

Russel Hobbs har en helt ny serie kjøkkenprodukter. Foto: Jan Røsholm.

Kompakt for små husholdninger

Rusell Hobbs har utviklet en egen serie med kompakte produkter, derav navnet Compact.

– Den er ikke bare tiltenkt enslige, men passer fint for studenter, i båten eller i campingvogna, sier Nygård.

Andelen som bor alene øker, og da er disse produktene midt i blinken

Vannkokeren rommer 0,8 liter vann, og brødristeren har kapasitet til én skive.

– I tillegg til at den fysiske størrelsen er redusert med 40 prosent, er også strømforbruket på disse produktene vesentlig lavere, sier Nygård.

Produktene er tilgjengelig i norske butikker i løpet av høsten.

Remington er en av sponsorene til Manchester United, og har utviklet en egen serie i riktig farge for fansen. Produktene fungerer også på Liverpool-supportere. Foto: Jan Røsholm.

Hårfint fra Remington

– Remington er mest kjent for sine hårprodukter, men er store også på barberprodukter, sier Nygård.

Remington er en av sponsorene til Manchester United, og har tatt frem en hel produktserie for ihuga fans.

– Dette har vi fått god tilbakemelding på, spesielt etter at Ole Gunnar Solskjær ble manager, sier Nygård.

Remington har kombinert krøll- og rettetang i samme produkt, og den mannlige delen av befolkningen kan nå trimme skjegget med en foldbar skjeggtrimmer.

– Denne skjeggtrimmeren er basert på den foldbare barberkniven, og starter automatisk når den foldes ut, sier Nygård.

Artikkelen ble første gang publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 5/2019, som ble distribuert 9. oktober. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.
Savner du den gammeldagse barberkniven? Nå kommer en foldbar elektrisk skjeggtrimmer. Foto: Jan Røsholm
To nye barbermaskiner, R5000 og F3000, ble vist frem hos Remington. Foto: Jan Røsholm
Munnstykket på den nye hårføneren fra Remington er tilpasset den medfølgende børsten. Foto: Jan Røsholm
Remington Curl & Straight Confidence er en kombinert krøll- og rettetang. Foto: Jan Røsholm.
Til toppen