Ole Soleng (f. v.), Fredrik Løke, Emmy Andrea Haaland Scwital, Fredrik Veisanen Karlsen og Trond Olav Müller Nilsen fra Komplett deltok på Elesco Norges høstmøte. Foto: Stian Sønsteng
Ole Soleng (f. v.), Fredrik Løke, Emmy Andrea Haaland Scwital, Fredrik Veisanen Karlsen og Trond Olav Müller Nilsen fra Komplett deltok på Elesco Norges høstmøte. Foto: Stian Sønsteng

SANKSJONENE ER FORELØPIG UTEBLITT

– Dere er en av våre beste partnere. Er det fortsatt noen som er bekymret for sanksjonsmulighetene vi har i avtalen mellom Elesco og Komplett?

Ettermarkedssjef Ole Soleng i Komplett høster latter fra salen under verkstedkjeden Elesco Norges høstmøte, når han minner dem om reaksjonene de kom med under det tilsvarende møtet i fjor da serviceavtalen mellom Komplett og Elesco ble presentert.

– Er det noen her som har fått sanksjoner fra oss i løpet av det siste året? Rekk opp hånda! sier Soleng.

Når det gjelder ettermarkedet, har vi inngått avtaler med noen få partnere

– Jeg lovet at dette ikke skulle bli et nytt forretningsområde fra Komplett, og det at ingen rekker opp hånda er vel et godt bevis på at dette stemmer. Men, hvis dere ikke klarer å leve opp til forventningene våre, er dette en mulighet vi har i avtalen vi har inngått, sier Soleng.

Han sier Komplett ønsker å være det selvsagte valgte for leverandører, kunder, samarbeidspartnere og ansatte.

– Dette gjør vi gjennom presisjon, enkelhet og entusiasme. Når vi ser på antall enheter solgt i 2015, viser disse at vi lykkes, sier Soleng.

 

Stiller krav

I 2015 solgte Komplett-gruppen 145.455 nettbrett, 266.768 datamaskiner, 93.625 TVer og 174.159 mobiltelefoner.

– Når det gjelder ettermarkedet, har vi inngått avtaler med noen få partnere, blant annet Elesco Norge. For at vi skal full kontroll på alt som skjer, har vi gjort det på denne måten i Norge, Sverige og Danmark. Kravene vi stiller, som Elesco har signert på, gjelder blant annet behandlingstid, og dette har stort sett gått veldig bra. Vi stiller også krav til responstid, innsyn i saksregistrering og oppfølging, kontraktsledelse, avtalt pris, og at våre partnere skal være landsdekkende. Vi har oppnådd dette i Norge, Sverige og Danmark, og slik skal det bli også i Finland, sier Soleng.

Han trekker forsamlingen gjennom de ulike forretningsområdene og nettbutikkene til Komplett-gruppen.

– Vi er en ledende europeisk netthandelsaktør, og har tenkt å bli større, sier Soleng.

Til toppen