SIBA FJERNER BUTIKKPRISER

Som den første aktøren i Norge fjerner Siba nå skillet mellom butikkpriser og internettpriser, heter det i en pressemelding fra kjeden.

Publisert Sist oppdatert

I følge en undersøkelse som hjemmeelektronikk-kjeden Siba har gjennomført blant sine kunder, synes halvparten av norske elektronikk-konsumenter at begrepene internettpris og butikkpris er forvirrende. Åtte av ti kunder sier de har valgt å ikke kjøpe et produkt i butikk fordi det er billigere på nettet. Kjeden tar i følge en pressemelding derfor grep og lover nå samme pris på internett som i sine butikker.

Victor Bengtsson, landsjef for Siba Norge, er ikke overrasket over resultatene.

– Pris er viktigere enn noen gang tidligere. Ideen om at prisen på hjemmeelektronikk skal være forskjellig på internett og i butikk er gammeldags. I dag forventer kundene lavest mulig pris uansett hvor de handler, sier han i meldingen fra selskapet.

Det norske hjemmeelektronikkmarkedet skriker etter transparens og tydelighet

Like priser i butikkene

Dermed har kjeden bestemt seg for å fjerne butikkpriser. Dette betyr at kundene alltid får samme pris i butikk som på www.siba.no. Det kreves heller ikke noen innsats som for eksempel å bestille og betale online når man går til butikken for å få nettpris i butikken.

– Det norske hjemmeelektronikkmarkedet skriker etter transparens og tydelighet. Vi vil derfor gå i bresjen for denne utviklingen og gjøre det så enkelt som mulig for kundene å handle. Kundene skal kunne velge mellom å handle i butikk eller på nettet ut i fra hva som passer deres behov og ikke basert på hva som står på prislappen, sier Bengtsson.

Nettpris i butikk kommer til å gjelde uansett hvor i landet butikken ligger.

– I bransjen har det lenge vært vanlig å ha lokal prissetting. Dette innebærer at samme vare har ulik pris i ulike deler av landet. I Siba gjelder ikke denne prissettingen da våre lave nettpriser alltid gjelder i våre butikker, uansett om de ligger i Stavanger, Trondheim eller Oslo.

Powered by Labrador CMS