Stine Eriksen og Finn Meinskar svarer på henvendelser fra Norge, både fra forretninger, sluttbrukere og distriktselgere.

DEILIG Å VÆRE NORSK

– Vi har nok våre teorier om at folkesjela er forskjellig i de ulike landene, men det er vanskelig å si noe presis om dette.

Det sier Stine Eriksen og Finn Meinskar, to av de norske ansatte ved Gorenje-gruppens hovedkontor i Roskildevej i København. De er interne salgskonsulenter, og svarer på henvendelser både fra forretninger, sluttbrukere og norske distriktselgere.

– Vi som arbeider her blir transskandinaver, sier Eriksen.

Vi som arbeider her blir transskandinaver

– Er det forskjell på kundene fra de ulike landene?

– Vi har nok våre teorier om at folkesjela er forskjellig, men det er vanskelig å si noe presis om dette. Finn og jeg synes selvfølgelig at de norske kundene er dem som det er best å være i kontakt med; de er stille og rolige, positivt innstilte, sier Eriksen.

– Hvem er de mest utfordrende kundene?

– Sluttbrukerne er nok de mest krevende, de stiller også de mest inngående spørsmålene.

 

Les også:

Gorenje har vokst med Asko

Frederic Viking mener IQ-cook gir nye muligheter på kjøkkenet, takket være sensoren som kommuniserer med koketoppen. Foto: Stian Sønsteng
Christian Hauge Nilsen er nordisk internsalgssjef i Gorenje. Han har ansatte fra Danmark, Norge, Sverige, Finland og Slovenia.
Danske drikkevarer i et kjøleskap fra Gorenje+.
Gorenje+ er forbeholdt kjøkkenbransjen, og er tilpasset deres krav.
Kaffemaskinene er blant de få produktene Gorenje ikke produserer ved egne fabrikker.
Med Ora-Ïto tilbyr Gorenje industridesign for et futuristisk kjøkken.
Gorenje Pininfarina er designet av Paolo Pininfarina, kjent for sitt Ferrari-design.
Avtrekksviftene fra Gorenje+ er tilpasset de øvrige produktene.
I hjemlandet Slovenia leverer Gorenje også TV-apparater. Det er foreløping ingen planer om å lansere disse i Norden.
Til toppen