BSH viser bredde i demosenter på 500 kvadrat

BSH Husholdningsapparater AS har brukt flere millioner kroner på demonstrasjonssenteret som viser Siemens, Bosch og Gaggenau.

BSH Husholdningsapparater AS har lagt ned store summer i senteret som viser hele produktutvalget for merkene firmaet markedsfører. Det er egne rom for Siemens, Bosch og Gaggenau, samt ett for småelektriske apparater fra Bosch.

Ombygningen skjedde i løpet av fire måneder. Alle rommene er i samme plan med samlet flate på cirka 500 kvadratmeter, og kostet flere millioner kroner. Lokalene er lyse og oversiktelige i separate enheter, så de besøkende kan se ett merke eller alt under ett.

– Vi har lagt vekt på å samle demorommene for alle merkene våre. Tidligere hadde vi utstillingen for Gaggenau i annen bygning i nærheten, mens demorommene for Bosch og Siemens var i annen etasje i hovedkontoret. Nå ligger alt i første etasje hos oss, sier administrerende direktør Bjarne Dehli fornøyd.

Opplæring

De nye showrommene er laget både for firmaets kunder, handlere og kjeder, og for sluttbrukere.

– Det viktigste med demorommene er at de skal brukes til opplæring av egne ansatte og av kundene våre. Samtidig skal de være et vindu for de ulike merkevarene. Derfor er det tydelige skiller mellom Bosch, Siemens og Gaggenau. Gaggenau skal representere topproduktene, Siemens er høyteknologi og innbygging, mens Bosch er merket med det brede, brukervennlige produktutvalget, sier Dehli.

– Tillater dere også besøk av sluttkunder?

– Det er ikke alltid at sluttbrukerne finner de produktene de er på jakt etter hos en handler. Da kan handleren henvise dem til oss. Besøket skal være forhåndsavtalt, og det er selvsagt ikke snakk om at de skal handle varer direkte hos oss, sier Dehli.

Sentralisering

Det nåværende BSH Husholdningsapparater AS ble etablert i 1997. Konsernet har et nordisk hovedkontor i Stockholm, men utbyggingen av demorommene i Oslo er et tegn på at virksomheten fortsatt er stor ved det norske kontoret.

– Selv om den nordiske virksomheten er sentralisert i Stockholm bygger vi ut selgerfunksjonen lokalt, og det må sees i sammenheng med de nye demorommene, sier Dehli.

Han regner med at nedbemanningen i Norge er sluttført og at man nå bygger firmaet videre opp. Målet er å bli enda sterkere i det norske markedet.

– Hva er det sterkeste kortet dere har i forhold til konkurrentene?

– Det er merkenavnene våre, sier BSHs administrerende direktør.

Powered by Labrador CMS