HÅRPLEIE MED OLJE i føner og rettetang

Har du forsømt hårpleien i løpet av ferien er det ingen grunn til å fortvile. Slitent sommerhår kan reddes, i følge Remington.

– Hårets verste fiender er sol og saltvann, som tørker det ut og gjør det trist og livløst. Farget eller behandlet hår er spesielt utsatt, heter det i en pressemelding fra Remington.

Kurer og balsam er viktig for håret, men man er raskt tilbake til utgangspunktet med føner og styler som skader håret. Hårføneren og rettetangen ShineTherapyer i følge Remington en revolusjonerende nyhet, og skal gi glansen tilbake på 1-2-3.

I produktene settes det inn en patron som inneholder en blanding med avokadoolje og A-, D- og E-vitaminer, som skal gå inn i håret mens man styler det.

–Remingtons produkter som er tilpasset det siste som skjer innen mote- og trendbildet, sier Benedicte Lascols fra Remington i pressemeldingen.

– Sunt hår går aldri av moten, men vi ser at folk er blitt mer opptatt av å ha lekkert hår hver eneste dag, derfor er det viktig med produkter som ShineTherapysom forenkler hverdagen, sier Lascols.

Patron med olje

I hårføneren kommer blandingen ut av en patron som sitter på undersiden av føneren. Oljen og vitaminene sprayes utover håret mens det fønes. Føneren har tre varmeinnstillinger, og kommer med to ShineTherapy-patroner som skal vare opp til 40 ganger hver. På rettetangen kommer avokadooljen ut av de keramiske platene som kan varmes opp til 230 grader, og varer like lenge som produktet.

I en undersøkelse Remington har fått utført, heter det at 92 prosent av testpanelet sa de fikk sunnere og glansfullt hår med hårføneren, og 88 prosent mente at den reduserte brus i håret. 88 prosent mente at de fikk glattere hår med rettetangen, og 86 prosent mente at den reduserte brus i håret.

– Tørt og slitent hår kan ødelegge enhver hårsveis, sier den australske frisøren Simon Gentle som jobber på Spagetti i Oslo.

– Det finnes ikke noe mer sexy enn glansfullt og sunt hår, og det er viktig å ha de rette produktene som sørger for at håret holder seg sunt hele året, men spesielt nå etter sommeren, mener frisøren.

Produktene i ShineTherapy-serienskal være egnet for alle sveiser og lengder, og er utviklet for at kvinner skal lage sin egen stil så enkelt og glansfullt som mulig.

TIPS FOR SUNTOG GLANSFULLT HÅR

Tørk håret helt før du går ut. Fuktighet og vann kan stjele mye av glansen.

Tørk håret helt før du går ut. Fuktighet og vann kan stjele mye av glansen.

Skyll håret med kaldt vann etter at du har vasket det. Det lukker hårstråene, og skaper en glatt og glansfull overflate.

Ikke gni håret når du tørker det med håndkle, det kan skade hårstråene.

Ikke vask håret hver dag, da for mye vasking kan skade hårstråene. Det blir en vanskelig overgangsfase, men etter noen uker ser håret mye sunnere ut.

Ikke farg håret for mye eller for ofte. Kjemiske farger bryter ned den indre strukturen i hårproteinene, og det kan ta lang tid før det kommer seg igjen.

Ha håret i en løs hestehale. Har du det for stramt kan det skade hårstråene og gi matt hår.

Beskytt håret mot solen. UV-stråling er ikke bare skadelig for huden, men også for håret. Om du ikke kan holde deg unna solen er det viktig å bruke en god balsam, solbeskyttelse eller et skjerf over håret.

Kilde: Remington

RETTER VÅTT OG TØRT

Rettetangen Wet N’ Dry fra BaByliss retter både vått og tørt hår, med en glatt overflate basert på Nanoteknologi. Dette skal minske friksjonen på håret, og gjøre rettetangen skånsom i bruk. Wet N’ Dry har damputslipp på siden som skal gjøre at håret blir skånsomt behandlet og man samtidigetoppnår et blankt og fint resultat.

Brukeren kan velge mellom 25 temperaturer, fra 120 til 230 grader. Dette er den optimale temperaturen som blir brukt av profesjonelle frisører, heter det i pressemeldingen fra Net Eltorget.

Wet N’ Dry koster 500 kroner og har turbofunksjon for 20 prosent ekstra effekt. Tangen slår seg automatisk av etter 1 time og 15 minutter.

BaByliss lanserte den første elektriske krølltangen i begynnelsen av 60-tallet og har siden vært verdensledende når det gjelder både kvalitet og innovasjon, heter det i pressemeldingen. Selskapet skal være markedsleder både på verdensmarkedet (35 prosent) og i Norge, og leverer både til profesjonelle og forbrukere.

Powered by Labrador CMS