Svarene får du på bransjetinget!

Er leverandøren klar for ny serviceavtale? Fører netthandelen til nedlegging av butikker? Er det anarki i Norge? Hva er rettighetenes paradoks? Er gamle forretningsmodeller i fare? Er salgssjefen hos konkurrenten på tur over i ny jobb? Er Åsleik Engmark like morsom i virkeligheten? Flytter de hovedkontoret til Stockholm? Hvem leverer de nye LCD-panelene? Hvilket potensial utgjør det digitale bakkenettet? Hvordan gikk det på styrkeprøven?

La bransjetinget 19. oktober bli stedet der du og dine kolleger møter samarbeidspartnere og konkurrenter faglig og sosialt.

Det digitale bakkenettet

Kringkastingssjef John G. Bernander foredrar om NRKs rolle i forbindelse med utbyggingen av det digitale bakkenettet.

Handel på nettet

Netthandel har en ung historie, og veksten har vært eksplosiv. Hva bringer fremtiden?

Merkevarebygging og kundelojalitet

Hvordan etablerer man et forhold til kunden?

Den nye medierevolusjonen

Nye distribusjonsformer er i ferd med å revolusjonere mediebransjen. Gamle forretningsmodeller trues. Nye oppstår. Hva gjør publikum når tilgangen til innhold nærmest blir uendelig? Hva er de største utfordringene? Utgjør blogging en fare for merkevaren?

Eirik Solheim er prosjektleder i NRKs utviklingsavdeling og prisvinnende blogger med nettsiden eirikso.com.

Rettighetslovene - bransjens paradoks?

Er det anarki i Norge når bransjen selger produkter som brukes til å bryte rettighetslovene? Hvordan har politikere, myndigheter, innholdsleverandører og vår bransje håndtert digitalisering og fildeling?

Ansvarlig redaktør Tore Neset i ITavisen.no var tidligere musikkjournalist i Dagbladet, og har fulgt disse problemstillingene siden kameratene kopierte LPene hans over på kassett.

Kaffe - bransjens sorte gull?

Nordmenn drikker mest kaffe i verden. Hvordan har bransjen utnyttet dette potensialet, og hva har godkjenningsordningen til Norsk kaffeinformasjon betydd? Hva skjer når trakterkaffen møter konkurransen fra nye kaffedrikker?

Innledning ved Alf Kramer, som tidligere ledet Norsk kaffeinformasjon. Han arbeider i dag internasjonalt med kaffeorganisasjoner og –bedrifter, i hovedsak med nye kaffedrikker. Han er skribent, og har gitt ut lærebøker om kaffe.

Paneldebatt:

Jan Fredrik Hagen, Wilfa

Kristen Hovland, Nestlé Nespresso

Egil Pettersen, Norsk kaffeinformasjon

Martin Vinje, Kenwood og DeLonghi

Er all omtale god omtale?

Forbrukerelektronikk er godt stoff, som dekkes av stadig flere journalister. Hvor profesjonell er bransjen i sin håndtering av media, og hva kan vi bli bedre på? Hver skjer når journalister kaster terninger, og hvordan blir testene mottatt av bransjen? Hva blir best i test?

Paneldebatt:

Geir Amundsen, Aftenposten

Anne Lise Gjetvik, interiørmagasinet Maison

Gisle Ordlund, Digital World

Marte Ottemo, TV 2 Nettavisen

Lasse Svendsen, Lyd & bilde

Under festmiddagen vil Ingrid Bjørnov og Åsleik Engmark underholde. Engmark vil også bidra underveis i programmet på dagtid.

Torsdag 19. oktober kl. 09.30-17.00

Festmiddag kl. 19.00

Quality Hotel Olavsgaard

Hvamstubben 11

2013 Skjetten

Tel. 63 84 77 00

www.olavsgaard.no

A: Deltakelse på bransjetinget, lunsjbuffet, kaffepauser, treretters festmiddag med drikke, kaffe avec, overnatting i enkeltrom med frokost. Pris: 3.900,-

B: Pris uten overnatting: 1.900,-

C: Pris uten festmiddag og overnatting: 3.100,-

D: Ekstra overnatting: 1.000,-

Påmelding innen 22. september til adm@elektronikkbransjen.no. Oppgi firma, adresse, epost og navn på deltakere. Angi alternativ A, B, C, D.

Powered by Labrador CMS