EUROCUCINA 2020 AVLYST Milano-messen EuroCucina ble først utsatt til juni, men er nå avlyst. Neste EuroCucina arrangeres 13. til 18. april 2021.
EUROCUCINA OG MCE UTSATT Milano-messen EuroCucina 2020 er flyttet fra april til juni på grunn av det smittsomme koronaviruset. Ny dato er 16. til 21. juni.
CANDY-OVN MED 19-TOMMERS SKJERM Candy Watch&Touch er en smart stekeovn med 19 tommers berøringsskjerm. På den kan man se videooppskrifter, styre Spotify eller lese epost.
BLI MED INN I GAGGENAU-HJEMMET I stedet for å sette produktene i fokus, valgte Gaggenau på EuroCucina-messen å vise hvordan produktene deres flyter inn i livsstilen.
BEKO VASKER OPP MED AUTODOSERING Beko viser på EuroCucina-messen i Milano en ny serie oppvaskmaskiner med autodosering, som har vunnet Red Dot Award.
EN REKKE VAREMERKER FOR ULIKE KUNDER Whirlpool brukte EuroCucina til å vise fram en lang rekke produkter fra varemerker som Whirlpool, Hotpoint, Indesit og KitchenAid.
SLIDE&HIDE-DØR HOS NEFF – Med Slide&Hide glir ovnsdøren inn i ovnen, slik at den ikke er i veien og man reduserer risikoen for å brenne seg, sier Miriam Neff i BSH.
FISHER & PAYKEL MED HAIER I RYGGEN – Fisher & Paykel har eksistert i over 80 år, og at vi nå eies av Haier Group er en stor fordel finansielt. Det finnes muskler bak oss, og vi får arbeide helt fritt.
MIELE I DIALOG MED MATEN Også på EuroCucina snakker Miele helst om sin Dialog-ovn, men de viser også TwoInOne, en induksjonskoketopp med innebygd vifte.
ELECTROLUX VISER HELHETSOPPLEVELSEN På EuroCucina 2018 viser Electrolux hvordan selskapets produkter blir en naturlig del av kjøkkenet, i et stadig mer globalisert marked.
ASKO CRAFT NÅ I ELEKTRONIKKHANDELEN Asko viste fram sitt nye konsept Connect Life på EuroCucina, og forteller at deres Craft-serie har fått nytt design, og vil selges i elektronikkhandelen.
LIEBHERR SMART MED EN PLUGG Liebherr satser på et modulært system, der kunden velger om man vil kjøpe smartplugg og kamera. I sortimentet har de 300 kombiskap.
SMEG I TOSPANN MED DOLCE&GABBANA Smeg fortsetter samarbeide med Dolce&Gabbana, lanserer oppkoblede produkter, og tar storkjøkkenfunksjoner inn i forbrukerkjøkkenet.
SAMSUNGS DOBBELTOVN MED DOBBELTDØR På EuroCucina-messen i Milano viser Samsung sin nye dobbeltovn, Dual Cook Flex, hvor du kan åpne halve eller hele døren.
SOUS-VIDE PÅ GRUNDIGS KOKETOPP Grundig viste en induksjonskoketopp som kan brukes til blant annet sous-vide-matlaging, under årets EuroCucina.
SKANDINAVISK SALGSARGUMENT Asko vil bredde merkevaren til mer enn vask og oppvask, og lanserer den helt nye kjøkkenserien Craft på Eurocucina.
VIRTUELL KJØKKEN-REALITET Siemens brukte VR-briller og trykkfølsomme digitale skjermer for å la Eurocucina-besøkende utforske selskapets nye produkter.
SUPERKJØLING I MILANO Electrolux trekker funksjoner fra proffkjøkkenet inn i forbrukerproduktene sine, og lanserte blant annet sin Blast Chiller på Eurocucina.
MYE GRUNDIG I VÅR Tyskerne utvider hvitevaresortimentet i sommer, og skal profilere seg på hvitt i media i vår.
333 ÅR MED GAGGENAU Med egen tysk mestersmed og en helt ny versjon av selskapets klassiske 90 cm ovn, feiret tyskerne sitt jubileum på Eurocucina.
DESIGN FRA MIELE Den tyske hvitevaregiganten er godt representert på Eurocucina-messen, og har i stor grad fokus på designelementene i nylanseringene fra Italia.
DESIGN OG FLEKSIBLE KOKELØSNINGER Beko har hyrt inn den kjente designeren Patricia Urquiola for sine nye hvitevarer, og viser fram fleksible kokeløsninger.
INNOVASJON FRA ELECTROLUX Innendørs kjøkkenhage, nye oppvaskmaskiner og hemmelige ingredienser var blant nyhetene Electrolux viste fram under årets EuroCucina.
DAMP OG DESIGN I MILANO Årets store kjøkkenmesse har gått av stabelen i Milano, og vi har sett på de siste trender og nyheter. Damp og minimalisme er to stikkord for 2014.
BRØD OG VIN I MILANO Gaggenau går tilbake til det elementære på sin Eurocucina-utstilling, men viser også fra nye ventilasjonsløsninger.
KJÆRLIGHET FOR KJØL Tyske Liebherr vokser kraftig i Norge, og vil erobre landet med design og spesialkompetanse på kjøl.
MIELE DAMPER VIDERE Nordmenn vil ha dampovn, og Miele kan tilby flere varianter. Stramt design og ny ventilator viser selskapet også fram på Eurocucina.
ELECTROLUX VIL INSPIRERE med proff-funksjoner Electrolux varsler en ny giv i Norge samtidig som de lanserer en ny portefølje der de trekker veksler på erfaringen de har fra sine profesjonelle produkter.
VIL SKILLE BOSCH OG SIEMENS På Eurocucina-messen var det tydelig at søstermerkene Bosch og Siemens ønsket å differensiere seg tydeligere fra hverandre.
WIFI-HVITEVARER FØR JUL Candy Hoover vil i løpet av året ha kjøleskap, stekeovn, koketopp og oppvaskmaskin med trådløs nettverkstilkopling i norske butikker.
NEFF NYTT MERKE FRA BSH BSH Husholdningsapparater AS lanserer Neff som et fjerde varemerke i Norge, i tillegg til Bosch, Simens og Gaggenau.
FRITTSTÅENDE ET BEDRE ALTERNATIV – Kjøkkenhandlerne selger integrert kjøl og frys selv om frittstående produkter ofte kan være en god løsning for kundene.
TRÅDLØST NETTVERK OM TO ÅR Om et par år kommer Whirlpool med sine første hvitevarer med trådløst nettverk. I 2015 skal en serie produkter være i handelen.
GRØNNERE HVITEVARER fra Whirlpool Stekeovn med induksjon og bruk av kjøleskapets prosessor til å varme opp vannet som brukes i oppvaskmaskinen er blant Whirlpools grønne nyheter.
VIL VÆRE HVIT TOTALLEVERANDØR – Vi ønsker her på Eurocucina og vise at vi er en totalleverandør med en helhetlig produktlinje. Dette er viktig for kjøkkenkundene.